Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Compressor o Toast

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-30 11:19

Jag har exporterat direkt från tidslinan i från FCP 4 till compressor, filmen var en timme lång ca. Sen när jag brände MPEG2 kodade filmen i Toast blir det osynk ju längre in i filmen man kommer, filmen är kodad i PAL o i FCP är hela filmen i synk, de med andra ord går alltså inte att bränna längre filmer än 15 min i Toast? Har de senaste uppdateringarna.

PS. Lite jobbigt när man vänta på att allt skulle bli klart en hel kväll. tog ca 5 timmar från de jag började.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 16:24

Quicktime pro

Ursprungligen av Mickels:

Jag har exporterat direkt från tidslinan i från FCP 4 till compressor, filmen var en timme lång ca. Sen när jag brände MPEG2 kodade filmen i Toast blir det osynk ju längre in i filmen man kommer, filmen är kodad i PAL o i FCP är hela filmen i synk, de med andra ord går alltså inte att bränna längre filmer än 15 min i Toast? Har de senaste uppdateringarna.

PS. Lite jobbigt när man vänta på att allt skulle bli klart en hel kväll. tog ca 5 timmar från de jag började.

Jag hade ett liknande problem. Lösningen då var att slänga in ljudfilen från final cut pro till quicktime pro och spara ner den till aiff och tala om att båda ljudspåren skall vara exakt 48khz.

Sedan slänger du in den i finalcut igen och exporterar filmen.

Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-08 10:57

Har hitta en enklare metod, jag sparade ner den som en Contained, alltså inte selfcontained utan en länkande selfcontained, du förstår säkert vad jag menar, släcker jag ner FCP för säkerhets skull, sen tar jag bara den filen i compressor o de funka.

1
Bevaka tråden