Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nikon D70 eller Konica-Minolta 7D?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-01 12:29

Kanbara skriva det igen - jag e mycket nöjd med min D70 en sån kamera till DET priset!!!

Resten e redan skrivet.. för o nackdelar - en del nackdelar kan man bli av med om man lägger ut 30.000 till...

Om 100 år lever inte jag. de få ”kort” som kan vara värda att lämna efter sig - körs ut på vanliga kopior - om de nu lever om 100 år?:-DDD

fjellis, tack! Jo, jag har förstått att riktigt bra objektiv tar hand om en del problem också. Man kan ju alltid köpa trisslotter och drömma om en vinst! Fördelen är väl kanske att den optik man då köper funkar med andra kamerahus i framtiden (som vi såklart hoppas blir billigare och billigare och bättre och bättre).

Jag brukar framkalla några bilder då och då på labb och känner egentligen ingen oro över att mina försök till fotografi skulle vara viktiga nog att sparas för eftervärlden. Jag fotar egentligen inte så mycket folk och inga barn har jag heller (eller kan få) så att de skulle sakna bilder från min generation.

När det gäller lagring av bilder tycker jag vi kan starta en ny tråd i ämnet. Jag gör det så får ni kommentera där, så diskuterar vi för- och nackdelar om KonicaMinolta Dynax 7 Digital och Nikon D70 som är de kameramodeller jag våndas över nu.

Ursprungligen av CyberPet:

//. Jag fotar egentligen inte så mycket folk och inga barn har jag heller (eller kan få) så att de skulle sakna bilder från min generation.

När det gäller lagring av bilder tycker jag vi kan starta en ny tråd i ämnet. Jag gör det så får ni kommentera där, så diskuterar vi för- och nackdelar om KonicaMinolta Dynax 7 Digital och Nikon D70 som är de kameramodeller jag våndas över nu.

1: Må vara att du, som jag, är en blindände (inga barn). Men framtidens släktforskare vill nog veta 'allt' om dig! Inklusive bilder.

2: En ny tråd är rätt. Det är mitt fel att tråden spårat ur lite. Tänkte just själv starta en ny tråd om just detta. Peka med hela handen till den nya tråden bara!

Här har du tråden där vi diskuterar lagring: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=55078

Bevaka tråden