Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Monterad volym syns ej på skrivbordet??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mystiskt "fel":
Jag tog tillfälligt bort min LaCie pocketdrive (ikonen till papperskorgen och sladden ut).

Kopplade in den på en annan dator och då visades den tom (och med ytterligare 20 GB utrymme).

Inkopplad igen på min egna maskin visas den ej på skrivbordet. Den finns där (enligt Disc Utilitys) men kan ej monteras (är redan monterad??!!).

I en Spara-dialog visas den helt normalt.

Nån med en god idé? Förutom att formatera.

/brake6

Har du kollat Finder --> Inställningar att anslutna volymer ska dyka upp på skrivbordet?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sven Eriksson:
Har du kollat Finder --> Inställningar att anslutna volymer ska dyka upp på skrivbordet?

Japp. Har klickat av/på flera gånger men den vägrar att synas.

Formatering är väl det enda som gäller för att vara säker på att felet inte uppstår igen

/Brake6

Händer det varje gång?

Har varit med om att autodiskmount, ett arkaiskt och tämligen avskyvärt verkyg som OS X använder för att mounta lokala hårddiskar och flyttbara media, haft liknande saker för sig. Är du bekant med terminalen kan du prova att starta om autodiskmount och se om problemet kvarstår, men varning: det programmet är bra på att ställa till med otyg

1
Bevaka tråden