Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony T3 - bra kamera?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på jakt efter en ny kamera. Ska va liten snabb och snygg
Har hittat Sony T3. Nån som har testat denna eller Sony T1.
Eller har någon annan bra kompaktkamera att rekomendera?

/johan

Dom är båda bra, en aning mycket brus men det är sånt man får ta när dom är så pass små

Har själv en ixus i5 som jag kan rekommendera skarpt! Supahdupahmegasnygg och bra bild/filmkvalité för en sån liten en!

Hej, jag har en T1:a. Här är en liten summering.

Allmänt:
Kameran håller bra och har inte repats på lcd:en och ser inte sliten ut. Trots att jag har använt den flitigt och har haft den i fickan i varje dag i 5 veckors tid (har varit på Kreta). Jag trivs med den.

Storlek och form:
-Funderade innan köpet på om den skulle kännas för "stor" i bredd och höjd, jag valde mellan optio s4i och T1:an. Har inte ens tänkt på det efter köpet.
-Den stora lcd:en var inget argument när jag köpte den, men den uppskattar jag verkligen nu. Verkligen skönt med stora menyer och en tydlig bild av det man fotograferar. Lcd:en syns bra i starkt solljus , bilden reflekteras av solljus.
-Ett minus är att ingen optisk sökare finns, vilket gör att det kan vara svårt att rikta kameran rätt i mörker. Har inte varit så stort problem dock, några bilder har jag fått beskära i efterhand.
-Trotts att linskyddet "snäpps" på plats ganska rejält och att det krävs förhållandevis mycket kraft för att öppna det så har det hänt att det öppnat sig och att kameran varit på i jeansfickan.
-När man snäpper upp luckan där minneskortet sitter så kan batteriet ramla ut, det finns inget hake eller något som gör att det sitter kvar i kameran. Det har hänt mig inomhus och då är det ingen fara, men jag kan tänka mig att det är tråkigare att tappa batteriet i högt gräs tex...

Handhavande:
-Överskådliga menyer, men det kan bero på att jag är van vid sonys menysystem sen tidigare.
-Jädrigt snabb från det att man trycker in knappen tills att fotot tas (olika beroende på inställning naturligtvis). Snabb uppstart om man måste vräka upp kameran fort. Snabbheten tycker jag är mycket viktig.
-Kanske några fler manuella inställningar vore bra (ex manuell slutertid som bara finns att välja som "automatisk långsam"), inte för att jag skulle använda mig av det, men iaf...
-Fullt tillräcklig batteritid, för mig.

Bild:
-Jag är inte rätt man att bedöma detta och inte har jag gjort några tester, men som jag upplever det så är bildkvaliten bra. Carl Zeiss linser ska ju vara bra, men jag kan inte uttala mig som sagt. Det är klart att man vill ha bilder med bra kvalitet men jag har insett att jag hellre har kameran med mig än köper en D70 som ligger i skrivbordslådan.
-Verkar vara bra med "förblixt", eller vad det heter, för fokuseringens skull. Det har blivit bra fokus på bilderna även under mörka förhållanden. Tydligen vanligt på lite dyrare kameror.

Summa sumarum, passar mina behov utmärkt. Jag gillar min kompis kameran och står ut med de brister jag räknat upp, den är bra på det jag vill att den ska vara bra på.

Fråga gärna om du kommer på något mer.

Ahh tackar för svaret, blir nog en T3 iaf. De är hyffsat billiga, runt 3700 kr.
Trevligt att de blir bra mörketbilder med, får hoppas att de fixat det med batteriluckan
på T3:an, har inte hittat någon recension på den ännu.
Jag återkommer med en liten recension på min framtida T3-kamera

Tackar för svaret igen
/johan

1
Bevaka tråden