Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator till worddok. Illustrator till PDF

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-01 10:08

Problem 1
Min kund vill att min design av brevpapper ska göras som ett worddokument så att han ska kunna snål trycka = skriva ut brevpappret själv.

Hur ska jag göra wordmallen på enklast sätt?

Problem 2
I gamla versioner av Acrobat fanns det en inställningen som gjorde att illustrator filer där texter var gjorda till banor mm såg bra ut i pdf. Nu ser mina filer riktigt taggiga och konstiga ut.
Är det någon som vet hur jag löser det?

Tack på förhand

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-02 08:06

Om kunden bara är ute efter att kunna skriva ut den själv så borde väl en PDF-fil duga. Annars får du återskapa dokumentet i Word och spara som malldokument. Det är ju idag rätt praktiskt eftersom man ofta skapar dokument som sedan sparas som PDF, då vill man ju ha brevpapperet med loggor och allt i PDF:en.

På fråga två så ska det vara fixat i Acrobat 6.

Janne

-----------------------
Janne Suhr
Color Consult AB
Stockholm
http://www.colorconsult.se

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-11-02 08:54
Ursprungligen av Jesp:

Problem 2
I gamla versioner av Acrobat fanns det en inställningen som gjorde att illustrator filer där texter var gjorda till banor mm såg bra ut i pdf. Nu ser mina filer riktigt taggiga och konstiga ut.
Är det någon som vet hur jag löser det?

Det handlar väl om att Acrobat inte har som standard att kantutjämna objektgrafik. Inställningen finns under Inställningar -> Utjämning -> Jämna konturteckningar i Acrobat 6. I tidigare versioner ligger det någon annanstans.

1
Bevaka tråden