Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera OS 9 på Performa 6200

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-11-03 23:32

Visst går det att köra 9:an på en 6200. Maxa med minne så rullar det rätt okej om man struntar i internet, filmer, ljud och annat. Photoshop? Bara för de som gillar att dricka kaffe...

Min burk var nog en av de mest utbyggda, men gav bort den till min bror som i sin tur gav bort den. Hade inte mage att ta betalt för den. Knappast en av Apples höjdpunkter, nej.

Tycker att man inte ska installera OS mer än en generation yngre än hårdvaran - dvs 8.6 som max på en 6200 - flöt på riktigt skapligt har jag för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-04 01:15
Ursprungligen av juanito:

Om jag inte kommer ihåg helt fel så uppgradrade vi från 7.5.5 till 7.6 när 7.6 utkom och det var fritt eventuellt endast för de som köpt 7.5.

Möjligtvis under någon begränsad tid. Det minns jag inte. Men Mac OS 7.6 var en hel uppgradering.

Citat:

Om jag inte heller minns fel så var det i och med 7.6 som namnet övergick från system till MacOS eller var det från 7.1 till 7.5.

Har för mig att det var i och med Mac OS 7.5.3 eller Mac OS 7.5.5. Det var inte mellan 7.1 -> 7.5. Det vet jag säkert.

Vilka onödiga nördkunskaper vi sitter på ellerhur?

Hahaha

Ursprungligen av acke:

Vilka onödiga nördkunskaper vi sitter på ellerhur?

Helt otroligt vad vi kan om gamla system.

Riktigt underhållande att läsa.

Håller på med ett idiotprojekt: Ska ta en 5200 å låta agera fjärr till min iTunesPc. Se om det går.

Ursprungligen av C.K.:

Ja men den skall ju tydligen vara oöppnat... man bör ju skämmas om man köper den där rariteten och öppnar den... :rolleyes:

Obs det missade jag...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-02 13:00
Ursprungligen av Elo:

Obs det missade jag...

Det är lugnt.

Bevaka tråden