Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer? Hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mac G4 OSX 10.2 Classicläge 9.2.2
I OSX läge hänger sig min G4. Skärmen blir gråslöjad och jag får meddelande att jag skall starta om datorn. Det händer nästan jämt när jag låter datorn stå och gå overksam. Ibland händer det när jag jobbar vid apparaten
I rent 9.2 system händer det aldrig att datorn hänger sig
Kan någon förstå vad som händer.
MVH Rolf

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-29 16:51

Låter som om du har problem med något tillbehör. Vad har du inkopplat i datorn mer än mus och tangentbord? Eller så kanske det är minnet som spökar. Har du köpt till något extra minne, sådant fall vilket märke?

• Oregistrerad
  • 2002-10-29 17:11

Jag hade samma problem. Plötsligt så hängde datorn sig vid loggin skärmen och fick medelande på en himla massa språk om att starta om.
Verkade som att systemet inte tyckte om att jag upgraderade till OS 10.2 istället för att köra en clean install.
Boota om från cd och välj sedan att köra en "clean install", man får valet att bibehålla alla gamla inställningar men med ett helt nytt 10.2 istället för ett uppdaterat.

Har en del tillbehör USB och Firewire HD
Shuttle Pro Memmorystickreader. Kan ju prova att koppla från dem.
Testar väl också med nyinstallatin av OSX
Tack så länge. Finns fler förslag så kom igen
MVH Rolf

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-29 19:58

Fler tips, installera om 10.2. Oavsett vad Apple säger så är detta enligt mig det ända rätta. Backup, formatera och installera. Löser många eventuella problem. Sedan uppdatera drivrutiner till tillbehör.

Okejrå
Får väl skärpa mig och göra en ominstallation med fräscha drivrutiner.
Återkommer om det inte funkar.
MVH Rolf

1
Bevaka tråden