Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätaggregat till en PowerMac G4 400mhz

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-11-02 16:51

Då jag nu fått fram att mitt nätaggregat till en PowerMac G4 400mhz är trasigt, och det skulle bli alldeles för dyrt att laga, så försöker jag att få tag på ett nytt (eller begagnat, se min köpannons). Jag var in på en butik som säljer PC och dom skulle få hem ett nytt nätaggregat till slutet på veckan men nu är ju min fråga: Är det samma spänning i den 20 poliga kontakten som det är i originalaggregatet eller är det så att det kan finnas olika konfigurationer beroende på fabrikatet? Vore ju väldigt trist om man skulle grilla moderkortet pga det. Eller måste jag mäta varje kabel enskilt och sedan eventuell behöva kasta om kablarna i kontakten? Eller någon som vet eller har tips var jag kan hitta ett nytt/begagnat som garanterat är identisk till min burk?

Det bästa vore om du kunde hitta ett begagnat från en likadan dator (i bra skick givetvis). Annars kan det nog skilja en del, till och med mellan olika G4-modeller är skillnaderna så stora att de olika aggregaten inte går att byta hur som helst.

Ursprungligen av ?+?=?:

Då jag nu fått fram att mitt nätaggregat till en PowerMac G4 400mhz är trasigt, och det skulle bli alldeles för dyrt att laga, så försöker jag att få tag på ett nytt (eller begagnat, se min köpannons). Jag var in på en butik som säljer PC och dom skulle få hem ett nytt nätaggregat till slutet på veckan men nu är ju min fråga: Är det samma spänning i den 20 poliga kontakten som det är i originalaggregatet eller är det så att det kan finnas olika konfigurationer beroende på fabrikatet? Vore ju väldigt trist om man skulle grilla moderkortet pga det. Eller måste jag mäta varje kabel enskilt och sedan eventuell behöva kasta om kablarna i kontakten? Eller någon som vet eller har tips var jag kan hitta ett nytt/begagnat som garanterat är identisk till min burk?

Du kan få tips från några som har bytt nätaggregat på: http://www.xlr8yourmac.com Det är inga större problem vill jag minnas, en tråd som skall klippas av eller något i den stilen. Lycka till!

1
Bevaka tråden