Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Mac 9... för att kunna flasha om DVD:n (löst)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-02 18:32

Har ett jobbigt problem med min dvd på min iBook G3. Förra ägaren lyckades låsa den på reg1. och det ända firmware-programmet jag har hittat kan bara köras i mac 9.... =/

Jag har en Mac 9.2.1 cd men om jag bootar upp med den och ska köra flash-programmet så säger den att ingen cd kan var mountad. Men eftersom jag har bootat med cd:n så kan jag inte "unmounta" den.

Så den ända lösningen jag kan komma på är att partionera om disken och installera Mac ox 9...
Vilket program skulle ni rekommendera för att partionera om disk utan att blåsa gamla partionen (bara göra den mindre).

Eller har ni några andra bra förslag som kan hjälpa mig?

Mvh Drax

Senast redigerat 2004-11-04 11:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-02 18:40

Det finns väl något program för Mac OS X som fixar det tror jag.

• Medlem
  • 2004-11-02 20:01

Jodå det finns men inte till min dvd tyvärr. Den är för gammal

Du behöver inte partitionera disken för att kunna boota datorn i OS 9. Bara installera 9:an på disken och håll sedan nere alt-tangenten när du startar om. Då kommer det upp en lista på vilka operativ som datorn kan boota på och där väljer du OS 9 och kör vidare.

• Medlem
  • 2004-11-04 11:14

Tack för det! Det funkade
Dock kunde jag bara välja ett OS i taget när jag tryckte ner "alt" vid boot men det löste sig

1
Bevaka tråden