Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app och certifikat

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ansluter till en IMAP-server med SSL, och då klagar Mail på att certifikatet (som är "hemmagjort) inte kan verifieras. Enligt Apples Hjälp-filer ska det gå att permanent godkänna certifikatet för att slippa att den klagar vid varje uppstart genom att välja Visa certifikat i dialogrutan och sedan alternativ-dra detta till skrivbordet. När jag försöker det tvärhänger sig Mail och Dockan(!) så jag får tvångsavsluta.

Någon som har en lösning? Jag har också fått cert-filen skickad till mig, men hittar inte var jag ska lägga den (om det överhuvudtaget går att göra så).

Har du provat att importera certifikatet i Nyckelhanteraren?

Ja, och det gick ju bra. Allt ser rätt ut, MEN Mail verkar strunta totalt i det och tjatar fortfarande...

Du skall inte importera certifikatet för själva tjänsten utan certifikatet för utfärdaren av certifikatet (det s.k. CA Certificate). Sedan skall det bara vara att dubbelklicka på det i Finder så startas Nyckelhanteraren. Välj sedan X.509 Anchors från pop-up menyn och importera.

Tack Johan, det funkade alldeles utmärkt.
Det tycks dessutom ha löst problemet med att det var grymt långsamt att ansluta med SSL...

1
Bevaka tråden