G4 är nog dött av två orsaker
Glenda Adams på Aspyr säger att DOOM III till skillnad från Quake III inte alls är SMP så en andra CPU hjälper inte mycket.
"- Doom 3 is not optimized for dual processors or SMP. This is a major architecture issue, not 'lazy programmers'. The SMP code from Quake 3 never made it into Doom 3 in any real way, so it's very unlikely the entire game engine will be rewritten on the Mac to take advantage of SMP. "
"- Something everyone needs to understand on Mac game performance is that high end games like this generally start out at a 30-40% slower frame rate right off the top from running on the Mac. There are a variety of reasons for this, from compiler code generation to OpenGL differences between PC and Mac. So for most games it is a HUGE optimization effort to even get the Mac version to run close to as fast as the PC. It's not a fun fact, but it's there. And it's something Aspyr spends an incredible amount of time worrying about and working on for each game. "
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2149&p=7
Dessutom verkar det som om DOOM gillar snabba minnen och mycket cache därför är en 2.2 GHz Athlon 64 dubbelt så snabb som en 2.8 GHz Celeron.
En av deras konlusioner är "The key to AMD's success is the on-die memory controller; with lower latency memory accesses than the competing Intel solutions, Doom 3 sees system memory as one big cache and drives performance up considerably. "
Hur kul blir det med en 167 MHz bus i stället för de 600-1250 MHz bussarna som finns på G5 :eek:
Så tror man på mirakel och att G4/800 ät mycket snabbare än en PIII/800 så kanske man kan hoppas på DOOM på en dual 800 och uppåt men jag förbeåller mig rätten att vara lite skeptisk än så länge