Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har köpt mig en annan dator och ska nu flytta över alla mina digitalbilder och all min musik. På min befintliga dator har jag massa spellitstor (iTunes) och massa bildalbum (iPhoto) som jag vill ha på den andra, alltså kan man på nåt vis flytta nån/några informationsfiler som gör att allt blir som på den gamla i den nya?
Jag menar att när man öpnnar t.ex. iPhoto så kan man ju göra massa album i den vänstra kolumnen, där har jag idag massa album, och för att slippa sortera allt igen undrar jag om det är några speciella filer man kan flytta och lägga på samma ställe på den nya datorn.
Jag menar att när man öpnnar t.ex. iPhoto så kan man ju göra massa album i den vänstra kolumnen, där har jag idag massa album, och för att slippa sortera allt igen undrar jag om det är några speciella filer man kan flytta och lägga på samma ställe på den nya datorn.
//André
Varför inte flytta hela mappen?
Det är väl liten ide att flytta albumen om man inte har bilderna…
(Glöm inte rättigheterna när det är flyttat)
Men skall du köpa ny Mac? Då följer det ju med ett "migreringsverktyg" som löser detdär (sägs det, jag har inte unnat mig en ny mac på evigheter känns det som )
Jag ska givetvis flytta bilderna, men räcker det att man flyttar hela mappen, funkar allt då? Den är inte ny, utan det är en nyare beg. mot den jag har nu. (Blir troligtvis en ny till sommaren OT)
Jag ska givetvis flytta bilderna, men räcker det att man flyttar hela mappen, funkar allt då? Den är inte ny, utan det är en nyare beg. mot den jag har nu. (Blir troligtvis en ny till sommaren OT)
Varför inte flytta innehållet i hela hem-katalogen? Då får du med alla dina grejer. Dokument, musik,bilder,etc.
Flytta din hemkatalog (eller snarare innehållet) till din nya hemkatalog. Kör den nya datorn och testa lite så du ser att du fått med allt du vill ha med. Sedan kan du släppa den gamla. Formattera den gamla eller vad du nu vill göra. Som per sade tidigare: se till att stämma av det där med rättigheterna bara.
iPhoto kan börja strula på viset att den inte hitta bilderna. Är för mig att det finns nåt program som fixar flyttning av iPhoto biblotek... Sök på versiontracker vetja...
iPhoto kan börja strula på viset att den inte hitta bilderna. Är för mig att det finns nåt program som fixar flyttning av iPhoto biblotek... Sök på versiontracker vetja...