Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för diktamen (taligenkänning)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-11-04 10:15

Har en kund som skulle vilja kunna sitta vid sin Mac och få den att "ta diktamen", d.v.s. datorn skriver in i ett dokument det kunden säger. Vet någon om det finns det någon sådan mjukvara? För engelska eller svenska?

(Om det inte finns för Mac men för PC så är det bättre än ingenting.)

Edit: Insåg precis att det här blev ett inlägg av typen jag-är-för-slö-för-att-använda-Google. Skall göra det nu men om någon råkar känna till något om det pvanstående så får det gärnsa skriva en rad.

• Medlem
  • 2004-11-04 10:23

Dragon dictate eller så är riktigt bra, osäker på vilka plattformar den finns för.

(Du får väl surfa upp det själv )

/hpe

http://www.scansoft.com/viavoice/mac/

Kan du titta på annars...

• Oregistrerad
  • 2004-11-04 10:23

Sök på 'speech recognition' på "made4mac".
Det blir lite träffar (även om mycket är command sets) som du kan kika vidare på.
Engelska är väl inget problem (IBM har ju till OS X, men det skall väl oxå komma i 10.4), men svenska vet jag inte.

Var det inte ett svenskt företag som skulle bygga ett svenkt taligenkänningsprogram för Mac baserat på Philips FreeSpecch 2000? Jag tror jag läste nyheten i början av året eller slutet av förra året. :rolleyes:

Senast redigerat 2004-11-04 23:40

Jag veta att Dragon Dictate finns för svenska, men jag vet inte hur man får tag på det

Microsoft Speech Recognition till Office XP finns också.

1
Bevaka tråden