Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra inställningar för inloggningsrutan

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en fråga till er som kan lite mer:

Vid inloggningsrutan i OS X har OS:et standard fabriksinställnig, dvs standard bakgrund och standard färgprofil. Kan man byta dessa två inställningar? Jag skulle vilja ha den helt ljusblå bakgrunden, och min egen kalibrerade färgprofil som standard.

[ 09. mars 2003, 00:19: Meddelandet ändrat av: Christobal ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-09 22:00

Jag är dock inte en av dem som kan mycket men en sådan sak som att ändra bakgrundsbilden vid inloggningsrutan kan jag

tryck command-shift-g i finder

"Go to the folder:"
Skriv här in /Library/Desktop Pictures/
Bilden som används vid inloggningsrutan är "Aqua Blue.jpg"

och nu till budget lösningen... gör en kopia på bilden "Aqua Blue.jpg" (tex "Aqua Blue.jpg.bak") och sen så kopierar du in den bilden du vill ha som bakgrundsbild och döper den till just "Aqua Blue.jpg" och ersätter den gamla.

Terminal varianten

Citat:

kod:<pre style="font-size:x-small; font-family: monospace;">cd /Library/Desktop Pictures/
mv Aqua Blue.jpg Aqua Blue.jpg.bak
cp /Users/le_user/Pictures/bakgrunden.jpg /Library/Desktop Pictures/Aqua Blue.jpg
</pre>

Sen är det bara att logga ut och njuta av den nya bakgrundsbilden. Jag vet med andra ord inte hur du ändrar vilken bakgrundsbild som används vid inloggningsrutan men jag vet hur du kan kopiera över den som används och på så vis byta ut den :rolleyes:

Hoppas du förstod något

• Oregistrerad
  • 2003-03-09 22:12

Annars kan du testa ett litet program kallat Visage.
Versiontracker.com

Bakgrunden är inte det enda man kan byta ut...

/Jonny

1
Bevaka tråden