Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är detta ett Mac-virus

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-07 11:01

Hej, jag har plötsligt fått konstiga små sifferkombinationer i min mail (alltså i adressfältet på mail-programmet). Det är en massa jättesmå siffror i en röra på varann, ligger runt mailets nummer ovanför avsändarens namn, är detta ett virus, -någon som heft samma problem?

powerbook 17" OSX 10.3.5

Nanouk

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-07 11:10

Nej, inget virus, eftersom det inte finns några, utan antagligen en bug.

Testa att slänga Mails inställningsfil som ligger i ~/Bibliotek/Preferences/com.apple.mail.plist

Ursprungligen av Rajje:

Nej, inget virus, eftersom det inte finns några, utan antagligen en bug.

Testa att slänga Mails inställningsfil som ligger i ~/Bibliotek/Preferences/com.apple.mail.plist

Då försvinner väl alla inställningar? (visst, det kanske är smällen man får ta för att få bort det )

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-07 11:20

konstigt nog så har jag ingen sådan file i preferences ??????????

Sök på com.apple.mail.plist i finder och se om du hittar den.

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-07 11:44

jo vad lustigt, findern hittade den konstigt nog, ändå ser jag den inte när jag tittar i preferences utan att gå via find. Om jag slänger filen, vad förlorar jag med den? -alla mail adresser?

Mailboxarna ligger sparade på andra ställen. Däremot kommer dina inställningar att mailboxarna finns försvinna. Att skriva in exakt samma sak i inställningarna igen fungerade för mig.

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-07 11:49

ok - tack då är det bara att prova sig fram och hoppas på det bästa.

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-07 14:01

nej ingenting hjälpte, jag tömde hela discen och installerade OS et på nytt och nu är allt OK.
nanouk

Tror att det är nåt teckensnitt hos dig som krånglar. Har haft ett liknande problem innan och då var det ett teckensnitt som var korrupt.

--
Daniel

Testa även Font Cache Cleaner som i dagarna bytt namn...

Font Finagler

1
Bevaka tråden