Heter Henrik och är 30 år, jobbar som sjuksköterska på Mälarsjukhuset. Bor i Kogne som ligger utanför Torshälla, som ligger utanför Eskilstuna. Är förlovad sedan tre år (borde ha gift oss men...) med Linda som också jobbar på sjukan. Vi är barnlösa än så länge, har bara tänkt oss en långresa till innan vi börjar med parningsdanser på allvar.
Resandet har blivit en passion och jag kan sitta i timmar och klicka på bilder på olika rese-siter som lonelyplanet.com, trekearth.com och resdagboken.com - suckar djupt och drömma mig bort när mörkret trycker in kyla genom fönstren. Sydostasien är magnifikt.
Har använt mac sedan -94. Började på en se-maskin som fanns på ett kontor där jag hade vänner som arbetade. Skaffade snart en egen mac, det blev en begagnad Classic som jag betalade 100:- för. Denna byttes ut mot en bondiblå iMac g3 233, som byttes ut mot en blå iBook g3 300, som byttes ut mot en powermac g3 300 (blådåre), som byttes ut mot en iMac g3 700 snow, som byttes ut mot en eMac g4 700, som byttes ut mot en iBook g4 933 och där är jag nu.
Det har varit budgetmodeller hela vägen - visst vore det läckert med ett prestandamonster, men jag använder datorn främst för att pyssla med foton, lyssna på musik, ha ordning på kalender och lite internetprylar.
Kringutrustning som gör det lite roligare är en clié 625 f, en iPod 20 Gb 4G, en canon ixus digital v3 med undervattenshus, en casio digitalkamera 4 mp, netgear wgr614 v2 (som iofs vart rätt besvärlig sista månaderna med nedkopplingar. jag skriver det här offline, t.ex.), sladdar för koppling till tv/stereo och en logitech-mus.
Min iBook är helt fantastisk. Äntligen kan man köpa en mac som ger värde för pengarna. Min första iBook kostade nästan 20000, vilket är 7000 mer än den jag har nu. Det är smart av apple att erbjuda snikmaskiner för oss som inte behöver alla portar i världen, dessutom till ett vettigt pris.
Skulle inte vara fel att toppa med en iMac g5, men det finns ju en anledning till varför man väljer budgetmodeller.
Jaha, det här var rev. A, får se om det blir något mer.