Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hastighet hämta hem filer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej

har för första gången maxat min nedladdning med mitt comhem bredband. jag har comhem och deras 8 mb lina. har aldrig lyckats plocka hem filer i 8 mb innan från mina vänner, vare sig med ichat eller transmit.

men så idag tankade jag hem en fil från en kamrat med transmit och det gick i 8 mb. hur kom det sig att det funkade just nu? varför har det inte gjort det innan?

det kan ju bero på mer eller mindre vad som helst
kabeltv bredband är ju delad bandbredd i hela nätet så om du hade tur och belastningen är låg i nätet så kan det va en faktor. Annars kanske du hittade en vän som hade bandbredd nog att skicka i 8Mbit till dig

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-07 20:31
Ursprungligen av Emophic:

kabeltv bredband är ju delad bandbredd i hela nätet så om du hade tur och belastningen är låg i nätet så kan det va en faktor.

Nope, grannarnas surfande påverkar inte. Han bör ändå ligga på 7-8 mbps oavsett om de tokladdar så att kabeln glöder.

ladda hem www.tptest.se och testa! Dåliga resultat? Ring Com Hems support, 0771 55 00 00 - öppet till kl 2100

jo, men saken är den att jag alltid har plockat från vänner med bbb, alltså 10 mb.

1
Bevaka tråden