Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shhh eMac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-08 09:20

Har lyckats frälsa min mor genom att låta henne sitta och arbeta vid min iBook en dag istället för sin PC. Hon blev riktigt facinerad av Macintosh eftersom det helt enkelt fungerade felfritt längre än 5 minuter (hela tiden för att vara exakt). Så nu är hon lite sugen på att inhandla en Mac och då hon inte vill lägga ut för mycket pengar så rekomenderade jag en eMac till henne. Dock har jag hört att dessa väsnas ganska mycket vilket jag inte tror hon skulle uppskatta. Så min fråga är, hur alvarlig är ljudnivån i en eMac och om den är för grym, hur får man tyst på den?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-08 10:11

Frågan är om man vill göra sådana ingrepp i en helt ny dator, garantin ryker ju all världens väg.
De enda riktigt tysta macarna är de bärbara. Varför inte en iBook för knappt 2000:- mer? Beror ju iofs på hur gammal din mor är, skärmen kanske är för liten. Annars ska ju nya iMacen vara hyfsat tyst (enligt vad som sagts här på forumet), fast den är kanske lite för dyr. De börjar på 13000:-. eMacen är garanterat inte tyst i standardutförande.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-08 10:35

Köp en iBook 12" istället!

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-08 11:44

Tycker inte du/ni skall köpa en eMac just nu! den börjar bli "gammal" kanske kommer det en ny modell snart "troligtvis i Januari" eller så försvinner den helt?!
Om du/ni skall köpa en ny Mac just nu är ju som Mondo sa billigaste iBooken inte så mycket dyrare än billigaste eMacen och har samma specifikationer förutom skärmen och 10 GB+ på Hårddisken,
den är också mycket, mycket tystare! så du och din mor inte behöver bli tokig när lyssnar på de. Och så behöver hon ju inte alltid sitta hemma och arbeta,
om du/ni behöver större skärm går det ju alltid koppla en vanlig monitor till iBooken den blir då speglad men man kan använda Screen Spanning Doctor och få större skrivbord.

• Medlem
  • 2004-11-08 17:03

Tycker inte det är något fel på eMacen, min bror har en sån.. den väsnas lite grann men det stör inte mig nät jag jobbar vid den. Jag är faktiskt positivt överraskad när det gäller eMacen...

ang eMac

Om eMacen låter och brusar?

Självklart gör den de. Men är det något man störs av?

Personligen så sitter jag oftast med hörlurar eller låter musik ströma ut ifrån de inbyggda högtalarna och då försvinner bruset. Man märker inte av de.

Det enda som kan vara nått problem som jag anser med emacens brus är om man har datorn på och ska sova.

Då kan man nog uppfatta det som om man är ombord på ett flygplan eller liknande,.

Ursprungligen av Kentor:

Tycker inte du/ni skall köpa en eMac just nu! den börjar bli "gammal" kanske kommer det en ny modell snart "troligtvis i Januari" eller så försvinner den helt?!
Om du/ni skall köpa en ny Mac just nu är ju som Mondo sa billigaste iBooken inte så mycket dyrare än billigaste eMacen och har samma specifikationer förutom skärmen och 10 GB+ på Hårddisken,

eMac har iofs dessutom snabbare hårddisk(DVD-R eMac ännu snabbare) och snabbare systembuss än iBook vilket gör eMac betydligt rappare än iBook.
Tror iofs också att det snart kommer en uppdaterad eMac som kommer vara lite tystare och lite snabbare.

Sitter nu med en fläkt-moddad eMac+ en bra 17" TFT skärm inkopplad (Screen Spanning Doctor).
Nu som först är jag nöjd:). Till och med riktigt nöjd! Bra skärm, rapp dator (768MB Ram) Slutnota: 12600kr. Apple, ge oss en liten lådda med eMacens innehåll(utan skärm) NU!!!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-15 15:19

Notera att det min morsa kommer att spendera tiden vid datorn är att skicka mail och betala räknignar. så hon skiter nog i hur snabb dvdn elelr systembussen är

Ursprungligen av xtimmyx:

Notera att det min morsa kommer att spendera tiden vid datorn är att skicka mail och betala räknignar. så hon skiter nog i hur snabb dvdn elelr systembussen är

Även om hon bara skickar mail och betalar räkningar så är det väl tacksamt att slippa vänta på datorn? OSX blir ju betydligt smidigare med en snabb hårddisk än en långsam.

Fick en eMac levererad till min arbetsplats. Nu har jag ingen annan eMac att jämföra med, men jag tycker att den är bra tyst jämfört med de andra G3or och G4or vi har här. Jag kan lugnt säga att det inte är något jag skulle störa mig på vid vanligt arbete.

1
Bevaka tråden