Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Windows "Longhorn" ser ut som OSX

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade en liten film om nästa Windowsversionen, kodnamn "Longhorn".

Vad sägs om dessa OSX rippar.

• Minimera/maximera fönster med ball grafik.

• En slags minimeringsfunktion som minimerar(och dubblerar?) fönsterna och lägger dem på skrivbordet(som i jaguar).

• Ta bort dem genom att dra dem till papperskorgen.

Windows Longhorn Beta Demo.wmv

Vad säger man? Världsklass?

• Medlem
  • 2002-05-21 15:53

Jaja, var det inte Jean Louise Gassé som sa nått i stil med:"Cupertino är MS avancerade forsknings labb"

Men, jag som nödgas arbeta i Windows vareviga dag, varför kunde de inte ha gjort det lite snyggare? Gröh.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Jaja, var det inte Jean Louise Gassé som sa nått i stil med:"Cupertino är MS avancerade forsknings labb"

Apple på internt MS-språk: "R & D South"

MS dem som alltid hittar på egna saker :rolleyes:

Såg den suveräna filmen Pirates of Silicon Valley häromdagen, där ser man verkligen hur Bill stal hela iden till Windows av Apple.

Bill fick låna 3 macar innan de kommit ut för att utveckla programvara till dem, men de ville bara ha dem till att kopiera.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
[*]Ta bort dem genom att dra dem till papperskorgen.

Hur ska dom lyckas med att förklara detta till sina presumtiva köpare. Att dra en mapp eller ett dokument till papperskorgen är logiskt men att dra ett öppet fönster dit känns jätteunderligt. Har man kastat dokumentet/mappen eller bara stängt det?

• Medlem
  • 2002-05-22 13:13

Som att slänga en skiva i papperskorgen, menar du?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
[*]Ta bort dem genom att dra dem till papperskorgen.

Hur ska dom lyckas med att förklara detta till sina presumtiva köpare. Att dra en mapp eller ett dokument till papperskorgen är logiskt men att dra ett öppet fönster dit känns jätteunderligt. Har man kastat dokumentet/mappen eller bara stängt det?

[ 22 Maj 2002, 13:18: Meddelandet ändrat av: Enar ]

• Avstängd
  • 2002-05-22 13:18

Löjligt men förutsägbart... Dom lär ju aldrig uppnå samma stabilitet som OS X har ändå

Utmärkt, då kan jag räkna med den funktionen till min framtida 3ghz p4 oxo, och för mina 10 000 som blir över ska jag nog köpa en 32 wide screen TV

1
Bevaka tråden