Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utmaning! Gör en OS X video att visa för blivande switchers.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-11-08 17:43

Som rubriken lyder. Vad sägs? Det finns så äckligt lite att visa våra nyfikna, blivande switchers (om de inte bor tvärs över gatan så att de kan komma över då). Gör en liten snygg demo med bla. exposé, animerade skrivbordsbilder, användarbyte, minimering, ikonerna och allt det där som gör OS X så satans läckert. Någon som känner sig manad? Så kan vi använda den bästa till att översvärma våra offers hårddiskar med!

-- Patrik

Kul utmaning! Hmmm undrar hur lång man kommer med iMovie och demoversion av Snapz Pro

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-08 18:55

En alldeles lösande bra idé!!! KANON!!!
Tänk att ha den i PowerBoooken med några konkreta bra exempel att visa pc-nissarna. WOW!!!
iTomas

• Oregistrerad
  • 2004-11-08 19:35

Detta har jag väntat på, en snygg OS X film i 1024x768 ;P
Så att jag får se lite innan man köper en, iofs så ska jag betala min ibook idag.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-11-08 19:51

Tänkte att man kanske kunde säga att den ska vara max 1-2 minuter lång och i upplösningen 640x480 (eller däromkring), för att hålla en ok ratio på filstorlek och kvalitet. Små filmer i 120x90 eller 320x240 är inget kul, filmer i 800x600 är overkill.
Rendera gärna filmen i så hög kvalitet som möjligt ändå, ju snyggare destu bättre så klart.

Kanske lite snygga övergångar mellan de olika "delarna" och lite skön musik i bakgrunden? Kom igen nu, ni som sitter och klickar med Final Cut. Visa vad ni (och programmet) går för!

-- Patrik

PS. Har vi någon som påbörjat ett bidrag än, tro?

Senast redigerat 2004-11-08 20:04
  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 20:05
Ursprungligen av Poopster:

Tänkte att man kanske kunde säga att den ska vara max 1-2 minuter lång och i upplösningen 640x480 (eller däromkring), för att hålla en ok ratio på filstorlek och kvalitet. Små filmer i 120x90 eller 320x240 är inget kul, filmer i 800x600 är overkill.
Rendera gärna filmen i så hög kvalitet som möjligt ändå, ju snyggare destu bättre så klart.

Kanske lite snygga övergångar mellan de olika "delarna" och lite skön musik i bakgrunden? Kom igen nu, ni som sitter och klickar med Final Cut. Visa vad ni (och programmet) går för!

-- Patrik

PS. Har vi någon som påbörjat ett bidrag än, tro?

Jag skulle säga minst 800x600, 640x480 är väldigt tråkigt om man vill se hur det ser ut på en vanlig skärm.

Kan göra en när jag har en mac och pillat med den lite, men det blir om 2veckor.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-11-08 20:09
Ursprungligen av oggee:

Jag skulle säga minst 800x600, 640x480 är väldigt tråkigt om man vill se hur det ser ut på en vanlig skärm.

Kan göra en när jag har en mac och pillat med den lite, men det blir om 2veckor.

Men flyter en videofilm i 800x600 på en PC då?

-- Patrik

Ursprungligen av Poopster:

Men flyter en videofilm i 800x600 på en PC då?

-- Patrik

Alt beror på vilken maskin du har!
Jag kör 1280x1024 på min utan problem med min nya maskin, samt att jag har med mycket minne!

Går det inte bra med en Keynote-presentation också?

Ciryon

Mycket snack och lite verksta ser jag..hehe jag är hemskt nyfiken...men jag är ju redan övertygad fast min mac inte kommit än!

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-11-10 17:23

Var detta verkligen så ointressant?

-- Patrik

1
Bevaka tråden