Hej.
Står i begrepp att köpa en beg. Powermac G4 som arbetsdator till min syster. Hon är inte krävande i sin datoranvändning, lyssnar väl mest på musik, använder Office och surfar. Tankar in bilder från digitalkameran.
Datorn är alltså en Powermac G4 400, med 768 Mb RAM och DVD-läsare och CD-brännare (2 enheter alltså). Den har även zip-drive och lite smått och gott. Jag har redan köpt en 80gb hårddisk att byta ut den gamla (som jag tror är på tio) med och ett USB2.0-kort till kameran. Värt att nämna är att den har OSX installerat (version 10.2 eller mer, vet ej exakt).
Nu undrar jag bara om ni har några bra tips på hur man skulle kunna uppgradera en sån här dator i övrigt? Inom rimliga ekonomiska gränser alltså. Jag ber INTE om tips om köpa/ej köpa för jag ska köpa den för jag vill att hon ska köra Mac för hennes och serviceteknikerns (undertecknad) ro. Dessutom får jag ett djäääävulskt bra pris.
Men, jag skulle behöva lite tips på hur jag (för det blir jag som får göra det, som vanligt... ) skulle kunna uppgradera den och få aningen högre prestanda ur den. Nu eller inom en ganska snar framtid. Burken är mer än nog för hennes behov men mer är ju aldrig fel, right?
Några tips på vad punkt ett på listan borde vara?
Thanks you guys!