Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Statistik för 99mac.com

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här är statistik för antalet hits på 99mac.com - dag för dag sedan premiären.

Ni ser tydligt att vi var extra populära under MWNY där bland annat Jon Adolfsson rapporterade med bilder och reportage.

Under helger så har vi betydligt färre hits och sommarmånaderna var ganska lugna.

Vi funderade på om vi skulle visa denna statistik officiellt - men snabbt kom vi på att det trots allt är vi allihopa som skapat 99mac.com till en plats dit man gärna återvänder!

Tack alla för er hjälp och ert intresse!

Grymt fall i slutet på diagrammet, hoppas inte det håller i sig bara

Grymt fall i slutet där alltså. Så är det för alla siter antagligen. Kul att se att det stadigt går uppåt i vilket fall!

Undra hur mkt hits ni får när nästa stora Expo kommer!

Fallet i slutet beror ju på att jag gjorde statistiken kl 00.30 på morgonen - då har det inte varit så många hits den dagen!

Hade jag å andra sidan gjort statistik rapporten kl 23.59 så hade strecket inte fallit lika mycket...

Kunde ni inte räkna ut det själva?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Fallet i slutet beror ju på att jag gjorde statistiken kl 00.30 på morgonen - då har det inte varit så många hits den dagen!

Hade jag å andra sidan gjort statistik rapporten kl 23.59 så hade strecket inte fallit lika mycket...

Kunde ni inte räkna ut det själva?

Vad är en hit? Räknar ni alla bilder som laddas ner från varje sida som en hit?

Mikael

Statistiken är hämtad direkt ifrån server loggen och den räknar varje hämtad fil/bild som en hit.

Naturligtvis tar den fram mycket mer statistik än detta - men den håller jag för mig själv!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Statistiken är hämtad direkt ifrån server loggen och den räknar varje hämtad fil/bild som en hit.

Naturligtvis tar den fram mycket mer statistik än detta - men den håller jag för mig själv!

Hur många bilder på ett ungefär hämtas per sida? Med alla smileys etc bör det ju bli ganska många. Jag försöker få en uppfattning om hur många som faktiskt använder tjänsten. Vad handlar det om - 100 användare om dagen?

Mikael

1
Bevaka tråden