Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera WMV-filer till QuickTime

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man för att konvertera Windows Media Player-filer till QuickTime utan att 160 p i systemvetenskap?
undrar P.

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-11 15:13

Jag rekommenderar att du tar dig en titt på http://www.popwire.com/ imorgon..

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-11 17:27

Nu är ett bra tillfälle..

Den lilla fria konverteraren EasyWMA!

www.carrafix.com/EasyWMA

Kent rekommenderar en titt på http://www.popwire.com. Där hittar jag bara en massa kommersiella jättedyra program. Jag vill bara veta hur man snabbt och enkelt gör om wmv till QuickTime
P

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-11 17:46
Ursprungligen av hoken1397:

Där hittar jag bara en massa kommersiella jättedyra program.

Det kräver inte 160p i systemvetenskap, och det funkar. Både video och ljud.

Som du säger så är inte Mastern gratis, är det budgeten så kanske det finns andra verktyg.

Tack ackiboa men det var wmv-filer som var aktuellt just nu. Jag vet faktiskt inte vad wma-formatet är...
p

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-11 17:48
Ursprungligen av hoken1397:

Tack ackiboa men det var wmv-filer som var aktuellt just nu. Jag vet faktiskt inte vad wma-formatet är...

wmv är Video (och ev ljud), wma är bara ljud.. Dom har wma för ljud bara för att folk inte ska försöka skicka wmv-filer till bärbara spelare typ, det är samma filformat.

Eller detta. http://www.flip4mac.com/flip4mac_home.htm
Som tydligen gör att du kan spela upp dom i Quicktime också utan att konvertera. Hur bra det är vet jag dock ej. (WMV) För WMA finns Audion, + massor av andra gratis verktyg på versiontracker.

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-14 17:18

Från contact på sidan ovan:

"The Flip4Mac WMV Import Component for QuickTime will be available Q1-2005. "

En sak som verkar saknas på både Flip4Mac och Compression Master är Intelligent Streaming för Windows Media? Kent, finns det någon tidslinje eller dylikt när det kan dyka upp? Såg även frågan på Quicktime listan. Och det verkar vara en viktig feature som saknas idag på maccen..

• Oregistrerad
  • 2004-11-17 01:20

nan som vet ett program som konverterar mpeg till quictime?

Ursprungligen av rob08:

nan som vet ett program som konverterar mpeg till quictime?

Det löser man bra med mpeg streamclip. Gratisprogram som finns på Versiontracker. Det kan göra om Mpeg till nästan vilket format som helst, inklusive DV-ström

/™

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-17 22:34
Ursprungligen av Christopher Anderton:

En sak som verkar saknas på både Flip4Mac och Compression Master är Intelligent Streaming för Windows Media? Kent, finns det någon tidslinje eller dylikt när det kan dyka upp? Såg även frågan på Quicktime listan. Och det verkar vara en viktig feature som saknas idag på maccen..

Kan tyvärr inte uttala mig om tidslinjer på kommande versioner just nu direkt efter en release.. (Speciellt när jag drog på semester =D )

Ursprungligen av kent:

Kan tyvärr inte uttala mig om tidslinjer på kommande versioner just nu direkt efter en release.. (Speciellt när jag drog på semester =D )

Hörde dock en fågel viska att det kommer i nästa uppdatering...

1
Bevaka tråden