Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mac e-post adress

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ser e-post adressen ut som man får av .mac? blir det johan snabelapa dot smac.com? Så lyxigt kan det väl inte vara? Nu kanske Johan är upptaget men ni fattar principen. :rolleyes:

Senast redigerat 2004-11-12 12:39

Du har så rätt så

Att det blir johan at mac dot com alltså...

Senast redigerat 2004-11-12 08:57

Om adressen ovan är den du vill använda föreslår jag att ni redigerar era inlägg och plockar bort den, så inkorgen inte är fylld med spam redan första dagen. (eller ökar spammandet hos någon annan om den visar sig vara upptagen)

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-12 09:00

Men Blodsugare, är det inte bättre att skaffae Pro-member på 99mac??
Med 120 inlägg borde du ju vara kvalificerad.
450 pengar för ett helt år.

Då blir det johan@mac.se

Det räcker länge och forumet lever ett tag till....

iTomas

Jag kan varna lite för att ha en för populär .Mac-adress. Jag hade "adrian at mac dot com" och jag fick hela tiden mejl från folk som skrev fel adress. Ännu värre var att en del ställde in min adress som deras reply-to och så fick jag alla svar som skulle ha gått till de personerna. Folk använde också adressen när de anmälde sig till mejlinglistor eller skapade konton på diverse sajter. En kille i England använde adressen när han handlade på nätet så jag fick betalningsbekräftelse och leveransmeddelande. Osv osv... till slut sålde jag adressen.

Det är ju förstås inte unikt för .Mac, jag antar att om man har tom@hotmail.com eller liknande så händer samma sak. Speciellt om man har ett internationellt namn.

Instämmer med AB. Har en hotmail-adress med mitt handle här (reggad typ -97) och i omgångar blir det väldigt mycket slarviga amerikanska och australiensiska småtjejer som försöker maila sina polare...

1
Bevaka tråden