Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera systemmapp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft strul med min Panther på gamla hårddisken och äntligen fått till en installation som funkar på en alldeles nyköpt hårddisk. Jag klonade över denna till min gamla hd med programmet Backup men den vägrar starta upp; det kommer bara äpplet plus »startup strecksnurran« i all evighet. Har jag missat nåt eller har jag nåt skumt med min gamla hårddisk?

Har du testat med skivverktyget?
Ett program du borde prova istället för Backup, är SuperDuper som efter cloningen gör en uppstart på den andra disken, och då får man genast en bekräftelse på att det hela gått bra.

Tack för ditt svar.
Skivverktyg hittar inget fel på gamla hårddisken (fast många program i OSX: mail, installer, m. fl. funkar väldigt dåligt). Skall kolla med Superduper.

Men när jag ändå har dig på tråden: om jag lyckas, kan jag då senare föra över alla inställningar, installerade program etc. på något smidigt sätt?

Mvh Siddimac

Man kan även välja att synkronisera i SuperDuper, gillar det programmet, kostar några dollar ($19.95) men det är det värt.
Finns här: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22126

1
Bevaka tråden