...jag är 21 år, bor i Borås, har precis köpt min första egna Mac (iBook 12") efter att ha tröttnat på att konkurrera om min sambos (Johan Andersson här på forumet) PB.
Efter att i lite mer än 3 år snyltat på Johans dator var det dags att köpa en egen, tröttnade på att inte få bestämma själv över datorn antar jag, jag skulle t. ex. aldrig få ha en Hello Kitty-bakgrund på hans dator!
Första kontakten med Mac kom i 10-års åldern, min pappas jobb körde Mac för musikproduktion, var väl mest fascinerad över den "glada datorn". Sedan blev pappa pc-tekniker och jag fick allehanda datorer byggda åt mig under årens lopp, men nu när jag är "vuxen" var det väl dags att ta steget till Mac, man kan ju inte synka iPoden med en pc liksom. Dock tittar min pappa skeptiskt på mig varje gång jag nämner Mac och mumlar något om Mac:ens tillbakagång på hemdator-marknaden...
Största intresset just nu är att pynta datorn, tänk mycket rosa så är ni inne på min vision, jag vill fortfarande ha en rosa iMac...
När jag inte jobbar är huvudintressena att fixa med den nyinköpta lägenheten, shoppa, musik, foto, umgås med mina vänner och lära mig mer om så mycket som möjligt, jag vill kunna allt!
That's it!