Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows fildelning vill inte starta

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-12 15:49

Har ett litet problem som kanske kommer att bli lite större så småningom.

Alldeles nyligen hamnade jag i ett nätverk där det finns en massa pc-burkar som jag måste kunna ha kontakt med. Att ansluta från macen till valfri windowsdator går alldeles utmärkt men när jag ska aktivera windows fildelning, för att låta pc-folket komma åt min mac, så går det inte. Windowsfildelningen stänger av sig direkt. Sätter jag på vanlig fildelning eller ftp-fildelning så uppstår inga problem.

Värt att notera är att brandväggen för windowsfildelning är aktiverad (eller rutan är ikryssad) utan att fildelningen är igång.

Hjääääälp!

• Oregistrerad
  • 2003-03-12 16:53

Tänk på att du måste aktivera tillåtelse för dina olika användarna att ansluta från Windowsdatorer. Det råcker inte med att bara kryssa för Windows File Sharing.
Titta under System Preferences > Accounts (på engelsk Mac OS 10.2).

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-12 16:55

Både jag och testanvändaren jag skapat har tillåtelse att logga in från Windows så där är inte problemet.

Jag märkte samma ska när jag hade Dave installerat. Om Dave var igång kunde jag inte start OS X fildelning utan var tvungen att använda Daves.

Deaktivera Dave så kan du starta den "vanliga" fildelningen sedan.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-12 21:12

Men jag har inte Dave installerat...

1
Bevaka tråden