Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortsluten nätadapter - håll utkik!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett varningsord! För ca en vecka sedan blev min far ytterligt förvånad över att se att batteriladdningen på hans PB 1Ghz (Tibook) sjönk, trots att nätadaptern var ipluggad. Vid närmare kontroll var adaptern ytterst het, och svagströmskabeln hade bränt sönder sin isolering - kortslutning av något slag. Lyckligtvis skedde inget allvarligt, men det hade kunnat gå riktigt illa. Ett råd i all ödmjukhet - kolla era transformatorer så att inte detta drabbar er! I värsta fall brinner huset ner...

Hur gick det då? Jo, efter ett snabbt samtal och några dagars väntan kom en ny adapter från Apple utan kostnad. Om någon drabbas av samma fel har ni alltså ett prejudikat
/Jx

En fråga bara? är inte javelin en bil??? sorry för OT..just had to know

Ursprungligen av Kellogs:

En fråga bara? är inte javelin en bil??? sorry för OT..just had to know

Jo, tillverkades väl av den minsta av de fyra stora, American Motors, under sjuttiotalet.

Min adapter till min iBook råkade ut för samma öde förra veckan. Först tyckte jag den lät väldigt konstigt, som svaga pipande ljud. Sen blev det väldigt varm och laddade inte. När jag kollade närmare där den tunna kabeln gick in i adaptern så hade plasten smält och det var blottad koppar! Illa, med tanke på att en ny nätadapter kostar en hel del.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 02:09

Jag har varit tvungen att göra en "bypass" operation på min laddare, samma problem som ni beskriver. (den är inte lätt att öppna!)
Jag visste vad problemet var, men slarvig som jag är ignorerade jag det inn i det längsta. En dag dog den. Ja, ja tänkte jag och sjönk ner i soffan och tittade lite på tv istället. Plötsligt var det något som störde bilden och det tog en stund att förstå att det var en rökplym från laddaren. En liten kabelbrand... Några månader innan var det kabeln från 220 uttaget till laddaren som brann.
Kan nämna att jag inte har den inpluggad på natten!

Se till att klaga - och få en ny!

Adrian - kolla med Apple. Nu. Min far fick en ny - inga utlägg, kom på någon dag.
/J

1
Bevaka tråden