Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brusigt ljud i Virtual PC 7

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis installerat Virtual PC 7 och Windows XP Pro på min G5.

Alla ljud som spelas upp, både i användargränssnittet eller mp3, blir väldigt raspiga och brusiga.

Macen har de senaste uppdateringarna, likaså XP.

Har jag missat någon inställning någonstans. Det är ju inte direkt man kan impa på någon, då ljudet låter skit.

Har en Dual 2 Ghz PowerPC G5 med 4Gb internminne och kör MacOS 10.3.6.
Använder även Harman/kardon Soundstick.

• Oregistrerad
  • 2004-12-18 10:29

Tråkigt med missljud!

Du som verkar ha fått i gång din VPC på din G5a kanske kan hjälpa mig... Jag har inte lyckats att installera VPC 7 på min G5a. Ok, själva programmet (VPC) installerades men fick en kernel panic i slutet... troligtvis pga att första versionen inte klarar av 2 Gb ram. Jag uppdaterar VPC till 7.01 och startar - ingen hårddisk-skiva går att öppna! Mmmm...

EDIT:
Installation klar efter att ha fixat en ny HD-fil... Förvånansvärt snabb och rapp måste jag säga!

Senast redigerat 2004-12-18 11:02
  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 10:32

Ljuddrivisarna i Windows XP under VPC, jobbar ju mot emulerad hårdvara (Soundblaster 16?) och då blir det nog inte bättre.

• Oregistrerad
  • 2004-12-18 11:03

Jag fick ett meddelande från VPC som sa att man skall uppdatera lite filer för att det bland annat kan störa ut ljudet... Jag kollar upp... Skumt att de inte tog med ljudfixet i uppdateraren (7.01).

• Oregistrerad
  • 2004-12-18 11:59

Nu har jag installerat uppdateringarna via Windows (!).

Upplever att ljudet blev bättre men inte bra... spelar dock ingen roll för mig då jag använder VPC för att kolla webbsidor jag gjort mot Explorer. Väldens dyraste browser alltså!

Har samma problem med Virtual PC 7 och Windows XP Professional. Visserligen kör jag det på en Powerbook 1,5 GHz, så jag trodde det var problemet. Kanske inte ändå.

1
Bevaka tråden