- Olav Rust
- Medlem ●
- Burlöv
Cool runnings!
Fan jag trodde jag skulle bli först...
51 MB !!??
Tur att man inte har modem
10.2.3-uppdateringen ger förbättrad funktionalitet och ökad pålitlighet för följande program, verktygsprogram och tekniker: AppleScript, Classic-kompatibilitet, Skivavbildning, Skivverktyg, Bildinsamling, Mail, OpenGL, Utskriftskontroll och Rendezvous. Den ger också förbättringar för ljud, skivinspelning, grafik, utskrifter och AFP- och WebDAV-nätverk. Uppdateringen ger även uppdaterade säkerhetsfunktioner och inkluderar de senaste säkerhetsuppdateringarna.
Mer detaljerad information om den här uppdateringen hittar du på adressen http://www.info.apple.com/kbnum/n107263
Förstanyhet nu!!
http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=7;t=000398
Tack för tipsen allihopa!
JAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!
)) Nu funkar min DV kamera med iMovie igen - Apple - AJ LOVE JO
[ 19 December 2002, 23:49: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]
Nån som har koll på om man kan hämta ner den nya uppdateringen på annat sätt än via Programuppdatering?
Varit och letat en stund men fann inget.
Johan Arvidsson har postat en länk till versiontracker i toppen av tråden.
Det ligger en iTunes uppdatering i släptåg (Version 3.0.1)
Tack för länken, jag var där i morse och tittade och då låg den inte där, eller så hade jag inte gnuggat sömnen ur ögonen ännu
>>Micke Sied
Du har rätt, men något är sjukt efter att jag installerat 10.2.3, för Programuppdatering påstår att jag inte uppdaterat den, så jag drog ju ner den och installerade.
Sen körde jag programuppdatering igen, och där låg iTunes igen och pockade på att få komma ner.
Jag drog ner den ytterligare en gång, bara för att nu djäklar.
Men inte hjälpte det, den kommer upp igen när jag kör Programuppdatering.
Och den har ju inte visat sig tidigare, (under 10.2.2) när jag kört Programuppdatering.
Och jag kollade min iTunes, visst är det rätt version jag har, 3.0.1.
Så något är galet
quote:Skapades ursprungligen av: Pocahontas:
>>Micke Sied
Du har rätt, men något är sjukt efter att jag installerat 10.2.3, för Programuppdatering påstår att jag inte uppdaterat den, så jag drog ju ner den och installerade.
Sen körde jag programuppdatering igen, och där låg iTunes igen och pockade på att få komma ner.
Och den har ju inte visat sig tidigare, (under 10.2.2) när jag kört Programuppdatering.
Så något är galet
Jag testade ni att starta min SW. Den gör samma sak, iTunes 3.0.1 ligger där. FAst jag har ju redan 3.0.1, då jag tror inte att det är mycket att ta hem. Kan ju kankse vara en ny build, men då brukar de ändra versionsnummret. Bara att inaktivera och låtsas som om den inte finns
Nu kan jag inte längre ge CD-skivor längre namn än 27 tecken. Gäller både för Toast 5.2 och inbyggda brännarn.
Vi döper skivorna i jobbarkivet till "kund + datum" och har inte haft några bekymmer tidigare, men nu dyker en ny dialogruta upp om man går över 27 tecken.
Varför max 27? Gamla OS9-begränsningen på 31 tecken minus en PC-extension kanske (punkt + 3 tecken)? Eftersom vi bara kör OS X här nu så ter sig sådana här begränsningar som otroligt töntiga. Hoppas det är en bugg och ingen finess...
quote:Skapades ursprungligen av: Ariel:
quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Arrrrggggghhhhh...... 51 meg. , med MODEM!! (Sliter mitt hår). Får hitta nån vänligt sinnad person med bredband
Samma här!
Är det tillåtet att spegla apples updates på en egen server? I så fall skulle jag kunna slänga upp den så att man slipper gå över atlanten
/Mattias
quote:Skapades ursprungligen av: Pocahontas:
>>Micke Sied
Så något är galet
Samma här, mycket konstigt.
När det gäller iTunes 3.0.1 uppdateringen så verkar nåt vara knas.
Kollade innan jag "uppdaterade" min iTunes, jag hade version 3.0.1 build 66. Efter den såkallade uppdateringen hade jag... 3.0.1 (66) - ingen skillnad.
Verkar lite lustigt.
Hur funkar programuppdateraren egentligen? Kollar den lokalt i nån .plist fil vilka versioner man har av olika saker? Den kan ju knappast gå ut på HD:n och leta igenom samtliga program...
Känns som om det står fel version i nån settingsfil nån stans - typiskt nåt man kan hacka rätt själv dvs...
/Mattias
quote:Skapades ursprungligen av: RenderBender:
Körde system updater och den sa vänligt men bestämt att jag tyvärr inte kunde installera uppdateringen efterson jag inte hade tillräckligt med ledigt utrymme på disken. Den ville ha 530 MEG!!! WTF!
Det är bara temporärt under själva uppdateringen. När den är klar får du tillbaka all hårddisk (jag upplevde att jag fick med kvar efter uppdateringen faktiskt. någon annan med samma erfarenhet?)
//Patrick
Var det fler än jag som tyckte att det tog fasligt lång tid efter omstart?
Tog evinnerlig tid tyckte jag som har en iBook 500 med 640Mb ram, dessutom höll badbollen på länge enbart på en blå skärm.
Nu....tänkte jag, har det gått åt h-e
Men allt kom tillbaka och man märker ingen skillnad.
Grå skärmen betyder inte att datorn står och idlar - troligen fortsätter delar av installationen direkt efter omstart - upprensnings skript etc ( som tar bort temp filer etc ) som tar ett bra tag.
Nästa omstart borde vara normal igen.
[ 20 December 2002, 12:44: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]
Mac OS X 10.2.3 är release 6G30
quote:Skapades ursprungligen av: Pegges:
Är det någon mer än jag som tycker att maximera-minimera-stäng-mojutterna numera ser lite "plattare" ut i det bortstade metallutseendet?
Nertryckta i den borstade metallen, en känd "feature" i 10.2.3