Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ojoj.. medlem nummer 699!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vem skall bli den eder 700th användaren? Följ den spännande upplösningen här.. i forumet.

Bengto blev den lycklige!

Klara vi 1000 medlemmar innan årsskiftet? Känner ni ett macproffs som inte har registrerat sig så tjata på honom. Har ni frågat mormor?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Bengto blev den lycklige!

Enligt sidan har han medlemsnummer 703.

Lello däremot har nummer 700.

• Oregistrerad
  • 2001-09-17 13:11

vilken otur för bengto!

Man kanske ska lurpassa och registrera sig en gång till när vi närmar oss tusen så att man får nummer tusen istället för fyra hundra någonting som man har.

Nej, problemet är att ett redan registrerat id inte kan raderas. Vi har tagit bort tre medlemmar vilket betyder att vi har exakt 700 medlemmar, även om registreringsnumret säger något annat.

För det första så är mormor död, och för det andra så visste hon knappt vad en dator vad för nåt när hon levde.. men om det räknas som Mac-guru här, så, visst.. jag ska be min guldfisk agaton att registrera sig.

(fotnot: jag har egentligen ingen guldfisk som heter agaton)

Varför har ni tagit bort 3 medlemmar ?

blir man raderad för dålig aktivitet ??

Vore kul att se lite statistik på hur medlemmarna ser ut på 99mac, hur många tjejer te x.

Lite svårt kanske eftersom man inte behöver berätta så mycket om sig själv när man blir medlem, men det går ju att ändra på...

[ 18-09-2001: Meddelandet ändrat av: Johan Hagert ]

Dålig aktivitet leder inte till att man blir raderad... Kan bero på: felregistreringar, kränkande och upprörande inlägg, osv osv.

Så var snälla med varandra.

Vore kul att se lite statistik på hur medlemmarna ser ut på 99mac, hur många tjejer te x.

Du kan väl posta lite bilder på din nya chef??

Värva henne till 99mac - hon är ju trots allt chef för Ingram Micro´s Apple försäljning!!

Lite annan statistik:

#700 - Bengt Ohlsson, 2001-09-17
#600 - Jan Magnusson, 2001-08-22
#500 - David Berggren, 2001-07-19
# 400 - Mikael Holmgren, 2001-06-06
# 300 - Mikael Tuborg, 2001-05-21
# 200 - Christian Bye, 2001-05-17
# 100 - Mats Norberg, 2001-05-16

till saken, hur många Mac-nördar e tjejer på forumet? Antager ett antal mellan ca 1 eller 2

Vem är medlem nr 666?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2001-09-28 10:50

Och vem är medlem nr 99 i 99Mac?
Jo, en tjej

Medlem nummer 666 är Magnus ifrån Ängelholm - han är fotograf.

Eventuella horn i pannan känner jag inte till

1
Bevaka tråden