Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spara dvdcodning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-16 15:50

När man bränt färdig ett antal kopior på DVD kan man spara kodningen så man bränner fortare nästa gång, den tar ju en evig tid.
Bo

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 16:24

Vad bränner du från för program?

DVD Studio Pro -> Spara image fil eller bränn dina Video/Auio TS foldrrar med Toast.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 16:33

Även, vad har du för hastighet på din brännare?

1 eller 2X-brännare upplever jag som "slöa"

4 eller 8X (eller snabbare) upplevs som "snabba"

Skulle jag säga

• Medlem
  • 2004-11-16 20:20
Ursprungligen av Erik.dv:

Även, vad har du för hastighet på din brännare?

1 eller 2X-brännare upplever jag som "slöa"

4 eller 8X (eller snabbare) upplevs som "snabba"

Skulle jag säga

Jag kör med i-DVD för det blir bättre än toast som inte riktigt hänger med vid snabba rörelser??

BO

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-16 21:36
Ursprungligen av Bo:

När man bränt färdig ett antal kopior på DVD kan man spara kodningen så man bränner fortare nästa gång, den tar ju en evig tid.
Bo

Om du hämtar ned denna fil och lägger dom två filerna direkt i din användares mapp, detta gör att du kan välja att göra en image fil om du håller ned ctrl när du samtidigt klickar på bränn i iDVD. Du kan läsa mer här om du stöter på problem. Sedan kan du bränna image filerna med Skivverktyget eller ännu hellre Toast.

• Medlem
  • 2004-11-16 22:01
Ursprungligen av Kentor:

Om du hämtar ned denna fil och lägger dom två filerna direkt i din användares mapp, detta gör att du kan välja att göra en image fil om du håller ned ctrl när du samtidigt klickar på bränn i iDVD. Du kan läsa mer här om du stöter på problem. Sedan kan du bränna image filerna med Skivverktyget eller ännu hellre Toast.

OK. BO

1
Bevaka tråden