Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om iBook...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har lite frågor om iBook som jag gäna skulle vilja ha svar på. Ett. Får man med Garageband til iBook 12"? och två... Är iBook ett bra köp? Jag funderar på den eller Powerbook 12" men den är mycket dyrare(vill ha den så snabbt som möjligt).

Tacksam för alla svar

Ursprungligen av quiksilver_90:

Hej. Jag har lite frågor om iBook som jag gäna skulle vilja ha svar på. Ett. Får man med Garageband til iBook 12"? och två... Är iBook ett bra köp? Jag funderar på den eller Powerbook 12" men den är mycket dyrare(vill ha den så snabbt som möjligt).

Tacksam för alla svar

Ja iBook är mycket prisvärd och Garageband följer med.

"Varje iBook levereras med alla iLife ’04-programmen – iTunes, iMovie, iPhoto, GarageBand och iDVD. Med Apples prisbelönade programserie kan du skapa egna CD-skivor med musik, hantera digitala bilder, redigera filmer, komponera egen musik samt producera egna DVD-skivor. Alla programmen fungerar smidigt tillsammans. Du kan lätt lägga in foton i iMovie och låtar från musikbiblioteket i iTunes till iMovie, iPhoto och iDVD. Det finns ingenting liknande för PC"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 17:23
Ursprungligen av quiksilver_90:

Jag funderar på den eller Powerbook 12" men den är mycket dyrare(vill ha den så snabbt som möjligt).

PB 12" är på tok för dyr idag jämfört med iBooken. Enda rationella skillnaderna är DVI-utgången och audio in. Det senare kan vara bra om du tänkte använda till musik, men du får ett mycket bra ljudkort på mellanskillnaden.

CD enheten

inte för att värka helt blåst... hur får man ut en cd siva ur en powerbook/iBook? jag ser ingen knapp

  • Medlem
  • 2004-11-17 13:44
Ursprungligen av quiksilver_90:

inte för att värka helt blåst... hur får man ut en cd siva ur en powerbook/iBook? jag ser ingen knapp

Eller också drar du skivan till papperskorgen (som då förvandlas til utmatningssymbol).

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-11-17 13:26

Tryck på F12. Kika närmare på knappen så förstår du varför.

1
Bevaka tråden