Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN motsvarighet?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 17:42

Jag kanske är helt bortom flötet när jag frågar om det finns någon "motsvarighet", för som jag har förstått funkar inte MSN till Mac? Tack!

MSN finns till Mac. Men bättre är att använda Adium X.

• Medlem
  • 2004-11-16 17:45

MSN fungerar utmärkt till Mac. Menar du MSN:s webbplats eller chattprogrammet?

• Oregistrerad
  • 2004-11-16 17:45

MSN funkar…
< www.msn.com >

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 17:49

chatprogrammet! skulle ladda hem det men såg inget val för mac användare.
3 svar på 3 minuter! Inte dåligt inte!

• Oregistrerad
  • 2004-11-16 17:51

Det finns på "mactopia" < www.microsoft.com/mac >
Men var beredd på allt som finns i versionen för XP/NT inte finns i mac-versionen.
(Saknar du något, eller vill ha en bättre så kolla länkar ovan, och nedan antar jag )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 17:58

På msn:s hemsida finns en ruta med systemkrav:

"Minsta systemkrav:
Multimediadator
Pentium 233 MHz-processor eller snabbare (500 MHz rekommenderas)
Operativsystemet Microsoft Windows 98, Windows 2000, Windows Millennium, eller Windows XP
Minst 64 MB RAM (128 MB rekommenderas)
Upp till 50 MB hårddiskutrymme behövs vid installationen — efter installationen kan upp till 15 MB behövas
Grafikkort med 256-färgers VGA-upplösning eller högre upplösning (SVGA rekommenderas)
Minst 800x600 skärmupplösning
Microsoft® Internet Explorer version 5.01 eller senare måste vara installerat på datorn, men behöver inte vara standardwebbläsare"

är detta en annan version kanske.
Ska testa era förslag! Tack för hjälpen!

• Oregistrerad
  • 2004-11-16 18:01
Ursprungligen av hamp:

På msn:s hemsida finns en ruta med systemkrav:

"Minsta systemkrav:
Multimediadator
Pentium 233 MHz-processor eller snabbare (500 MHz rekommenderas)
Operativsystemet Microsoft Windows 98, Windows 2000, Windows Millennium, eller Windows XP
Minst 64 MB RAM (128 MB rekommenderas)
Upp till 50 MB hårddiskutrymme behövs vid installationen — efter installationen kan upp till 15 MB behövas
Grafikkort med 256-färgers VGA-upplösning eller högre upplösning (SVGA rekommenderas)
Minst 800x600 skärmupplösning
Microsoft® Internet Explorer version 5.01 eller senare måste vara installerat på datorn, men behöver inte vara standardwebbläsare"

är detta en annan version kanske.
Ska testa era förslag! Tack för hjälpen!

Snarare:
[indent][font="times"]System requirements

To use MSN Messenger version 4.0.1 for Mac, your computer must meet the following minimum requirements:

Processor: Power Mac G3, G4 or G4 Cube, G5; iMac; PowerBook G3 or G4; iBook; or eMac computer.
Operating system: Mac OS X version 10.2.8 or later (10.3.3 recommended)
Memory: 128 MB of RAM.
Hard disk: 12 MB of available hard disk space.
Programs: Internet browser required, such as Microsoft® Internet Explorer for Mac or Safari.
Modem: 28.8 Kbps or higher.
Internet access: Internet connection through either an Internet service provider (ISP) or a network. Internet access might require a fee to an ISP; local or long-distance telephone charges might also apply.

Tip.. If you're not sure whether your computer meets these requirements, see the Apple System Profiler program included with Mac OS X. You can start Apple System Profiler by double-clicking its program file in the Applications/Utilities folder on your hard disk.

[/indent][/font]

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-11-16 20:17
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-16 20:33

Microsoft msn-klient till mac är ju enbart tragisk. Kör med amsn istället. sjukt mycket bättre. sök efter det på www.sourceforge.net

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-11-18 14:10

Adium är som sagt det som gäller. Klarar dessutom ICQ, AIM och .mac. Suveränt och snyggt.

Kan starkt rekomendera Adium X, ett av de absolut bästa program jag använt!

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-25 21:52

Finns det ingen möjlighet att skicka filer i AdiumX? I så fall hur?

Ursprungligen av Finja:

Finns det ingen möjlighet att skicka filer i AdiumX? I så fall hur?

Det går att skicka filer, bara det att det finns ingen grafisk återkoppling hur det går. Man får lösa det genom att kolla på info i Finder om filen man tar emot eller att öppna terminalen.

Du kan däremot skicka filer i det excellenta Proteus..

Filöverföring är en sak som Adium-utvecklarna jobbar hårt med, så vänta er klara förbättringar på den punkten i framtida versioner.

• Oregistrerad
  • 2005-01-14 15:45

Jag kör proteus och har gjort så ett längre tag. Jag kör protokoll mot AOL, ICQ och MSN. Nu i dagarna så envisas proteus med att vilja lägga till mitt egna MSN-konto i min egna lista. Jag kan då acceptera eller avböja från att lägga till mig själv. Om jag avböjer fortsätter dock förfrågningarna om och om igen. Om jag istället väljer acceptera läggs jag till och jag kan se att jag är online.

Eftersom jag tycker det verkar vara lite onödigt att ha sig själv på sin egna lista så undrar jag om någon annan har varit ute för detta. Och i så fall om någon vet en lösning på problemet.

• Oregistrerad
  • 2005-01-19 08:55

Efter att ha uppgraderat till Proteus 4 fungerar det återigen utan att jag behöver ha mig själv på min lista. Dessutom fungerar nu filöverföring till både MSN och ICQ.

mercury funkar också bra .. väldigt bra faktist.
videokonferans är på gång!!!! funkar faktist redan..

tyvärr har jag inte adressen just nu.. men men.. nånstans på sourceforge...

jag använder adium X .. eftersom den har många protokoll på en gång.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 18:51
Ursprungligen av froynlaven:

mercury funkar också bra .. väldigt bra faktist.
videokonferans är på gång!!!! funkar faktist redan..

tyvärr har jag inte adressen just nu.. men men.. nånstans på sourceforge...

jag använder adium X .. eftersom den har många protokoll på en gång.

Här finns Mercury:
http://www.mercury.to/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 18:53
Ursprungligen av Dahl:

Efter att ha uppgraderat till Proteus 4 fungerar det återigen utan att jag behöver ha mig själv på min lista. Dessutom fungerar nu filöverföring till både MSN och ICQ.

Fan, minns inte att Proteus kunde skicka över ICQ.

1
Bevaka tråden