Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåst på bläck?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 20:31

Jag börjar bli upprikigt utled på att byta färgpatroner i min Epson 950 hela tiden, utan att knappt skriva ut mycket alls dessutom. Blir dyrt...

Det som irriterar mig allra mest är att skrivarens huvud "cloggar" igen rätt ofta, vilket iofs kan vara förståeligt. Det som irriterar mig är dock att jag endast "tillåts" tvätta huvudet om alla färgpatroner är fräscha!

Just nu visste jag t ex att jag hade ett gäng utskrifter kvar med min magenta. Visst, den hade varnat för att det började ta slut, men det var inte så pass slut att jag inte kunde skriva ut längre. Dock visade en "nozzle check" att ett par andra färger kloggat igen, så en tvättning var behövlig. Men när man ska tvätta, då får man bara veta att man först ska byta ut magentan, sedan tvätta.

Ahhhh!!!

Känner mig grundligt lurad varje gång...Tycker dessutom att det är fruktansvärt onödigt att det ska slösas en massa bläck på att tvätta alla färger, när en testutskrift med all önskvärd tydlighet visar vilka färger som behöver tvättas.

Nej, skrivaren kommer att åka ut på backen inom kort - helt klart. In med en billig färglaser, och när jag ska göra bättre digital-fotoutskrifter, då skickar jag dem till pixum eller motsvarande.

Puh....

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-11-19 16:56

I vissa av epsons patroner sitter en elektronisk räknare som beräknar hur mycket bläck som finns kvar. När räknaren säger att patronen är slut finns tydligen mängder med bläck kvar. Det finns en liten manick man kan köpa som återställer räknaren så att skrivaren tror att patronen är full igen. Hittade den inte nu men jag har sett den i Clasohlson, Jula eller liknande. Ska funka alldeles utmärkt.

Epson påstår att räknaren finns där för att bläcket aldrig får ta slut helt för då kan det bli trubbel med skrivaren. De har någon slags buffertlager.

Har läst om det här någonstans...... råd och rön kanske.

1
Bevaka tråden