Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har en skrivare som är utdelad i vårt f.d. windows-nätverk. Skrivaren fungerar att skriva ut från på alla datorer, men något som jag inte blir riktigt klok på är hur man lägger till skrivaren i macen så att jag kan skriva ut från den också.
Jag har Mac OS X .6
Någon som har erfarenhet och några förslag, posta gärna
Öppna Systeminställningar och där Skrivare och Fax.
Välj ställ in skrivare.
Välj att lägga till skrivare.
Ställ in Windows och vilken modell skrivaren är.
Öppna Systeminställningar och där Skrivare och Fax.
Välj ställ in skrivare.
Välj att lägga till skrivare.
Ställ in Windows och vilken modell skrivaren är.
Testa och återkom med rapport.
Jag gör exakt som du säger, men när jag väljer Windows-utskrift så kan jag välja mellan de olika datorerna i nätverket. Jag väljer den som skrivaren är installerad på, men där är det sen helt tomt :S.
Så hur går det egentligen? Jag sitter här med hundra dokument som bara väntar på att få bli utskrivna.. he-he :).. Inte riktigt, men jag vill gärna kunna skriva ut A.S.A.P :).
Kom inte iväg till kontoret och kommer inte dit förrän på måndag. Men om du kan posta lite screenshots på hur det ser ut kan jag fundera på saken här hemma så länge.
Jag har exakt samma problem. Datorn hittar inte skrivaren med Windows-utskrift. Hade tänkt testa med Windows Printer via Samba men då behöver man smb adressen till skrivaren, hur får jag fram den på ett smidigt sätt?
Jag är helt säker på att skrivaren är utdelad i XP eftersom att fyra andra datorer i nätverket kan skriva ut på den :). Screenshot kan jag väl försöka fixa, men vet inte riktigt hur jag tar screenshot i mac eller var jag ska uploada dem :S.
Screenshot på hela skärmen -- shift+äpple+3
Scrennshot på önskad del av skärmen -- shift+äpple+4. Ett kryss poppar upp och du markerar vad du vill ta skärmdump på.
På mitt jobb har man fått två stycken e-macar. Det finns en skrivare som är installerad på xp maskinen precis bredvid (kan vara 2000 proffs också) vi letade reda på drivrutiner för macen till skrivaren och installerade. Var lägger sig egentligen dessa drivrutiner? Vi kan inte hitta dem?
Jag är inte helt hundra på att vi hittar rätt skrivare heller men jag återkommer med det i morgon eftersom jag inte har tillgång till den emac egentligen