Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP-klient

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-11-17 11:46

Hejsan!

Ny som man är på Mac OS X så undrar jag om det finns någon vettig FTP-klient till detta operativsystem.

MHV.
Karl Fridolf

• Medlem
  • Haparanda
  • 2004-11-17 11:55
Ursprungligen av KarlF:

Hejsan!

Ny som man är på Mac OS X så undrar jag om det finns någon vettig FTP-klient till detta operativsystem.

MHV.
Karl Fridolf

Transmit är trevlig. Kostar några dollar, dock.

http://www.panic.com/transmit/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-17 11:56

Kostar, ja, men det mesta som är bra kostar.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-11-17 11:58

Okej, det finns inget integrerat?

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-17 11:59
Ursprungligen av KarlF:

Hejsan!

MHV.
Karl Fridolf

Terminalen och ftp. Den anväder jag det är så sällan jag använder ftp så ja bryr mig inte att söka efternåt vettigare

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-11-17 12:02
Ursprungligen av juanito:

Terminalen och ftp. Den anväder jag det är så sällan jag använder ftp så ja bryr mig inte att söka efternåt vettigare

Var hittar jag detta? (Är som sagt ny)

Transmit är riktigt dåligt. För mig klarar det inte ens att ladda ner en fil. (Eller är det jag som gör fel, när jag till exempel får ner en "bild.jpg" som en tom mapp med det namnet?).

Interarchy är det bästa jag har sett, men kostar 40 dollar. Det är säkert värt det, men jag använder knappt några av funktionerna.

Just nu använder jag Fetch.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Transmit är riktigt dåligt. För mig klarar det inte ens att ladda ner en fil. (Eller är det jag som gör fel, när jag till exempel får ner en "bild.jpg" som en tom mapp med det namnet?).

Interarchy är det bästa jag har sett, men kostar 40 dollar. Det är säkert värt det, men jag använder knappt några av funktionerna.

Just nu använder jag Fetch.

Du gör nog fel.. kolla inställningarna

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-11-17 14:12

Ja, utvecklarna glömde nog bort att man ska kunna ladda ned filer oxå. :rolleyes:
Tips: Du gör nåt knasigt, Transmit är en av de absolut mest populära FTP-klienterna på Mac OS X (förmodligen den mest populära).

Ursprungligen av KarlF:

Var hittar jag detta? (Är som sagt ny)

Terminalen hittar du i Program -> Verktygsprogram.

• Oregistrerad
  • 2004-11-17 14:18

Terminalen hittar du i Program -> Verktygsprogram.

Eller skriver ftp-adressen i safari (el.likn.) och "boom, there it is" (inte riktigt va )

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-17 14:22

Om man bara vill ladda ner (hämta - inte lämna) filer kan man också ansluta sig direkt i Finder via menyvalet Gå -> Anslut till server.

En gratis FTP-klient är RBrowserLite: http://www.rbrowser.com/RBrowserLite/

Jag använder gftp som är riktigt trevlig finns att ladda hem bla på sunet .se /gnu.org /gnome.org osv Lycka till

1
Bevaka tråden