Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MP3 i iTunes låter som Piff&puff

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta problem har smugit sig på mig och nu är det så översguggande att jag knappt använder iTunes längre för att lyssna på musik vilket är tråkigt. De flesta mp3:or som jag har låter som om de spelas upp i 10 ggr hastigheten. Vissa spår låter normalt vilket gör det hela ännu märkligare. Någon som känner till detta problem sedan tidigare och vet vad jag skall ta mig till?

Powerbook G4 1Ghz
Ram: 512

Har de mp3'or som snabbspelas något gemensamt?
Rippade i samma program? iTunes?

Nix, det finns inget som helst gemensamt dem imellan!

• Oregistrerad
  • 2004-11-17 20:27
Ursprungligen av kanzie:

Detta problem har smugit sig på mig och nu är det så översguggande att jag knappt använder iTunes längre för att lyssna på musik vilket är tråkigt. De flesta mp3:or som jag har låter som om de spelas upp i 10 ggr hastigheten. Vissa spår låter normalt vilket gör det hela ännu märkligare. Någon som känner till detta problem sedan tidigare och vet vad jag skall ta mig till?

Powerbook G4 1Ghz
Ram: 512

Jag hade problem tidigare med mp3 låtar rippade med iTunes 1-3, när jag senare spelade upp dem i fyran. Detta försvann dock med 4.6 i de flesta fall. Här är det inte frågan om att de spelas upp för fort. Snarare att det i vissa fortfarande låter som "hack" vid uppspelning. Men som sagt. Det gäller bara vissa som är rippade i gamla iTunes.

Kan det hjälpa att välja bort ljudförbättraren?

Stängt av allt sånt och det är samma sak... Låter som om codecen för mp3 har fått en törn typ

• Oregistrerad
  • 2004-11-18 08:40
Ursprungligen av kanzie:

Stängt av allt sånt och det är samma sak... Låter som om codecen för mp3 har fått en törn typ

Hur låter låtarna om du spelar dom i QuickTime?

De låter inte alls...mätaren snurrar framåt i rätt hastighet men inget låter, flyttar jag mätaren (spolar) så låter ett superkort hack till och sedan är det tyst igen.

• Oregistrerad
  • 2004-11-26 22:30
Ursprungligen av kanzie:

De låter inte alls...mätaren snurrar framåt i rätt hastighet men inget låter, flyttar jag mätaren (spolar) så låter ett superkort hack till och sedan är det tyst igen.

Om du rippar nya i lite olika hastigheter (eller spara med annan "ström" i QT) : Funkar det då?
Om det funkar då kan jag ge mig fan på att de knasande filerna låter mysko med "alla" mp3spelare…

1
Bevaka tråden