eh.... tänkte inte på det
det är jag som privatperson bestrider fakturan.
Iofs hänger det ihop litegrann med VAD fakturan gäller, men det finns inga kristallklara regler om varenda detalj i ett sånt hät förlopp, utan lagen (konsumentköps- eller konsumenttjänstlagen, vilken det nu är som gäller i det här fallet) säger i princip att företag ska vara jäkligt snälla mot folk eftersom dom (företagen) har ett bättre läge och folk i regel är i underläge.
Men det innebär inte att man som konsument kan spela idiot och få rätt i alla lägen ändå. Man ska naturlgtvis göra vad som ligger inom rimligheternas gräns och vad som en normalbegåvad männscha förväntas göra. T.ex. skicka iväg ett brev eller ett mail och spara kopian. Du behöver inte rekommendera. Eller ring och spela in samtalet.
Det finns heller inga regler om att du måste klaga inom åtta dagar på en faktura. Jag tror du blandar ihop med "ångerveckan" som väl är längre nuförtiden? Du kan i princip klaga efter tio år om det skulle råka vara praxis i den bransch som företaget tillhör.
Skriv "detta betalar jag inte" och skriv under, tvärs över hela fakturan, ta en kopia och skicka originalet till dom.