Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Språkbråk och 10.2

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-23 17:02

10.2 Svensk grundinstallerat, funkar finfint första dagen, tills någon av de programinstallationer jag gör ställer om filerna/mapparna till engelska. DVD-spelaren blir DVD Player osv. Vad kan detta bero på?
Inget praktiskt problem utan snarare estetiskt.

- Ett uppdaterat 10.1.5 till 10.2 funkar fint.
- Ett grundinstallerat skiter sig efter ett tag.
Ingen logg berättar vilket program som ställde till det, men jag misstänker Photoshop 7.0 SV. Har inte hunnit göra om installationerna för att kunna verifiera detta.
Uppdatering/nyinstallation av det svenska språkstödet löser inte problemet.

Någon som har gjort samma erfarenhet och löst det?

Jag har inte sett samma problem, men jag har däremot noterat att det svenska språket har spridit sig i 10.2. Tidigare var det liksom en blandning av svenska och engelska i systemet, till exempel så hette programmappen hette Applications och biblioteket hette Library. Men nu heter det just Program och Bibliotek. Men egentligen är det inte dom namnen som det har, utan det ligger liksom ovanpå. Man kan kolla det i terminalen och man kan enkelt testa det genom att dra en mapp som heter Library till hem-mappen (då får man ett meddelande om att det redan finns en mapp med den namnet även om man inte ser nån).

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Gunverth:
10.2 Svensk grundinstallerat, funkar finfint första dagen, tills någon av de programinstallationer jag gör ställer om filerna/mapparna till engelska. DVD-spelaren blir DVD Player osv. Vad kan detta bero på?
Inget praktiskt problem utan snarare estetiskt.

- Ett uppdaterat 10.1.5 till 10.2 funkar fint.
- Ett grundinstallerat skiter sig efter ett tag.
Ingen logg berättar vilket program som ställde till det, men jag misstänker Photoshop 7.0 SV. Har inte hunnit göra om installationerna för att kunna verifiera detta.
Uppdatering/nyinstallation av det svenska språkstödet löser inte problemet.

Någon som har gjort samma erfarenhet och löst det?

Det händer mig också, någon bugg av nått slag. Raportera till Apple så fixar dom det i en senare uppdatering.

/P

1
Bevaka tråden