Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjuvar med dålig smak

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I helgen fick vårt hus besök av tjuvar, de gick systematiskt igenom varje liten vrå i huset för att hitta nåt att ta med sig. Det konstiga är att vi har två ganska nya macar och två något äldre hemma men dessa har de inte ens rört. De föredrog en video köpt på ICA Maxi framför en G4. Men jag klagar inte.

Ja man har tur att de är korkade.

Hörde talas om en dator stöt här i Skellefteå för några år sen, tjuvarna hade tagit ett par sunkiga gamla pc burkar, men de sprillans ny blådårarna som stog bredvid skippade de.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-21 22:56

Är det inte så att PC-datorer är mer eftertraktade då man kan slakta dom och sälja delarna...medans Macar är mer svårsålda på en relativt liten marknad och säljs då bara "kompletta"...?!?

:rolleyes:

Tur för oss, kanske.

• Avstängd
  • 2002-05-22 13:23

vad jag hörde, säger inte från vem men Så är Maccar hett eftertraktade på svarta marknaden, många "mindre seriösa" företag och även privatpersoner köper gärna kompletta Maccar... so i´ve heard iaf

Jävla tur du hade i alla fall

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-05-22 13:31

Egentligen borde macar vara mer eftertraktade av tjuvar och banditer. En PC är knappt värd något hel eller slaktad. För en någorlunda ny mac får man många sköna tusingar och de är säkert inte särskilt svårsåld. Jag tror att det finns många som inte bryr sig om att det är stöldgods eller som inte vet hur de ska upptäcka om en dator är stöldgods eller inte.

1
Bevaka tråden