Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta språk på menyer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte vad jag har gjort eller vad som har hänt, men vissa menyer har blivit på engelska istället för på svenska, men inte alla. Om jag tex öppnar Mac. HD så är alla menyer på vänstersidan på engelska men om jag öppnar en mapp så kan de där vara på svenska. Tycker detta är helskumt.

Har varit inne och tittat i systemverktygen men jag hittar inte var jag ska ändra någon inställning.

Om du är i Finder välj då Finder-menyn -> Inställningar. Klicka på Avancerat och kryssa sedan ur "Visa alla filnamnstillägg" så ska det oftast fungera.

Det verkar vara en localized bugg som har hängt med ett tag

Men den är redan ibockad!
Ska jag bocka av den och stänga ner och sedan öppna och bocka i igen?

Men, vad dum jag är *suck*. Jag läste ju fel i ditt inlägg... Jag ska bocka ur den och se om det funkar.

Har du ordnat prioriteten bland språken under "Internationellt" i "Systeminställningar"?¿¿??¿¿

Ursprungligen av Nurell:

Har du ordnat prioriteten bland språken under "Internationellt" i "Systeminställningar"?¿¿??¿¿

Jo, jag hade redan gjort det och det var därför jag blev så förvirrad och kunde inte begripa hur jag skulle åtgärda det. Men nu är det ok.

Så där! Det gick. Tack ska du ha )

Man måste ju logga ut och logga in efter ändringen, det kanske du hade missat¿¿???

Ursprungligen av Nurell:

Man måste ju logga ut och logga in efter ändringen, det kanske du hade missat¿¿???

Prioriteringen gjordes för flera månader sedan, när vi köpte datorn, så visst har den startats om sedan dess. Idag kollade jag så att inget hade ändrats där, och det hade det inte heller... inte som jag kunde se. När jag gjorde som Shinji_Ikari skrev så funkade det på en gång utan omstart.

Undrar förstås hur det här gått till men det lär jag väl inte kunna komma på.

1
Bevaka tråden