Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epson stylus 1290 och Acrobat?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-11-18 10:14

Installerade Mac OS 10.3 häromdan och har problem med min Epson Stylus 1290.

Drivrutinerna verkar ha installerats själv automatiskt när jag pluggade in dem.. står 1.66 som versionnummer.

Fungerar perfekt att skriva ut från Word och Entourage t.ex men den vill inte skriva ut någonting från Acrobat Proffessional 6.0, det ser ut som allting fungerar och det står att den skriver ut etc. Men ingenting poppar ut ur skrivaren..

Vad kan felet vara? Sökte på google och såg att en annan person hade exakt samma problem men ingen lösning fanns på den sidan.

Nån som har en länk till nya drivrutiner för Mac OS 10.3? På epsons webbplats hittade jag inget jag kunde ladda ner.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-11-18 10:29
Ursprungligen av Urme:

Installerade Mac OS 10.3 häromdan och har problem med min Epson Stylus 1290.

Drivrutinerna verkar ha installerats själv automatiskt när jag pluggade in dem.. står 1.66 som versionnummer.

Fungerar perfekt att skriva ut från Word och Entourage t.ex men den vill inte skriva ut någonting från Acrobat Proffessional 6.0, det ser ut som allting fungerar och det står att den skriver ut etc. Men ingenting poppar ut ur skrivaren..

Vad kan felet vara? Sökte på google och såg att en annan person hade exakt samma problem men ingen lösning fanns på den sidan.

Nån som har en länk till nya drivrutiner för Mac OS 10.3? På epsons webbplats hittade jag inget jag kunde ladda ner.

Kika in på www.epson.com.au, av nån underlig anledning har de alltid de senast uppdaterade drivrutinerna. Jag kör med drivisar därifrån till min SP 2100.

Ursprungligen av skamuel:

Kika in på www.epson.com.au, av nån underlig anledning har de alltid de senast uppdaterade drivrutinerna. Jag kör med drivisar därifrån till min SP 2100.

Ja, det ligger en där: 1.6bE postad i maj 2003. Inte särskilt färsk alltså. Det kommer nog snart en ny eftersom den är borttagen från alla ställen, utom Australien då.
En lustig sak var att när jag köpte en Epsin Stylus Photo 300R så fanns de aktuella drivisarna bara på Epsons ryska sajt, det var ett helvete att orientera sig fram, men jag hittade den slut.

Jag har samma problem.
Nåt verkar vara på G dock, jag kollade lite på Epsons sajter efter drivisar till 1290. Inte på någon av de jag tittade på fanns det någon för just 1290, men för alla andra. Bara en Set-Up Guide som PDF.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-11-18 10:37

http://tech.epson.com.au/downloads/product.asp?id=stylusPhoto1290&platform=macosx&submit=Search+%3E%3E

Där verkar det ju finnas nå drivrutiner, men frågan är om det inte är dem som är installerade tror jag. Eller att de där är äldre.

Ursprungligen av Urme:

http://tech.epson.com.au/downloads/product.asp?id=stylusPhoto1290&platform=macosx&submit=Search+%3E%3E

Där verkar det ju finnas nå drivrutiner, men frågan är om det inte är dem som är installerade tror jag. Eller att de där är äldre.

Det är ju den där gamla betaversionen från 2003.
Det kommer nog snart en ny.
Det kanske går att få fart på skrivaren med
den här

Nyfiken som jag är testade jag med min 1290. Öppnade en PDF i Acrobat Professional 6 och skrev ut. Funkar utmärkt. Min drivrutin är version 1.66. Troligtvis är den installerad från en nedladdad rutin från Epson (eftersom jag har skrivarverktyget för att kolla bläcket och liknande med) och inte den drivare som följer med systemet.

Jag lägger upp drivrutinen här om någon vill ladda ner och testa.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-11-18 11:24

Jo jag har också verktyg för att kolla bläck etc också.. så är nog samma.

Jag har samma, men det fungerar lik förbannat inte också installerad från en nerladdad fil. Kolla bläcket och så kan jag göra, men inte skriva från Acrobaten eller Photoshop.
Jag har mejlat Epsons support, får se när de får tummen ur och svarar.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-11-18 16:30

Snackade med Epson supporten och de hänvisade till Adobe typ:

Citat:

Te18 16:20:18 Daniel Välkommen till EPSON e-Talk. Jag heter Daniel.
Te18 16:20:18 Daniel Hur kan jag hjälpa dig?
Te21 16:20:21 You Hej
Te29 16:20:29 You Jag har problem med en Stylus 1290 att skriva ut i Acrobat
Te34 16:20:34 You Fungerar i andra program
Te42 16:20:42 You OS: Mac OS 10.3.5
Te0 16:21:00 You Ser ut som allting fungerar bara att det kommer inte ut nån utskrift
Te2 16:21:02 Daniel ok. märkligt
Te16 16:21:16 Daniel ok, det bör ju vara någon inställning i Acrobat
Te53 16:21:53 You har sökt på problemet på google oc har sett andra som har samma problem.. men inte hittat nån lösning
Te27 16:22:27 You Men finns ju inte så mycket att ställa in i Acrobat heller? .. säger ju att den skrivs ut etc
Te14 16:24:14 You Drivrutinen är 1.66 står det... finns det nån nyare?
Te48 16:24:48 Daniel ett ögonblick
Te50 16:26:50 Daniel om jag inte missminner mig så är det en inställning om att skriva ut bakgrund eller något liknande
Te2 16:27:02 Daniel det bästa är om du kontaktar Adobe direkt
Te22 16:27:22 You ok, så du kan svära på att det inte är nåt fel på Epson skrivaren eller drivrutinen?
Te8 16:29:08 Daniel ja mer eller mindre efter som alla andra program fungerar fint
Te28 16:29:28 You ok får kolla med adobe tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden