Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS 9 känner inte av mitt Airportkort!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-18 20:31

Hej! Jag har en iBook G3 366 mhz, 192 mb ram, 6 GB HD. I den har jag både OSX och OS9 installerat, jag använder mest OSX men jag planerar också att använda 9an lite grann. I OSX surfar jag med mitt Airportkort och ansluter till familjens Airport Express. Jag har inte lyckats att hitta några inställningar när det gäller Airportkortet i OS9, det verkar som att inte 9an känner av mitt kort. Stödjer Mac OS 9.0 Airport kort? Kommer jag att kunna ansluta till min Airport Express? Jag har uppdaterat mitt OS 9 men det verkar inte vara någon skillnad. Ska man kanske installera Airportkortet på något sätt? OS 9 installationen är ny och man kanske måste installera det manuellt i 9an? Tacksam för hjälp!

/Henke

• Oregistrerad
  • 2004-11-18 20:38

Skall det inte till systemtillägg för OS9???
Kan detta hjälpa?

• Medlem
  • 2004-11-18 22:02

Det ser ut som att den skulle fungera men man måste ha Mac OS9.1 eller senare. Var man tvungen att köpa Mac OS 9.1 eller kunde man ladda ner det? Tack för att du tog dig tid att hjälpa till!

• Medlem
  • 2004-11-18 22:19

Jag tror att jag fixar det nu! Laddar ner Mac OS 9.1 och 9.2, nu kommer det nog fungera!

Om du inte uppdaterar till OS 9.2.2 kan du inte köra i Classic-läge i OS X. Så gör det på en gång när du ändå håller på.

1
Bevaka tråden