Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra kvalitet på mp3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-19 09:49

Nån som vet något litet enklelt program för att sänka kvaliteten (heter det så? ) på mp3-filer?

iTunes? Rippa om den.... varför kan man undra.
Kan hända att du får göra den till AAC sedan mp3 igen.

• Oregistrerad
  • 2004-11-19 10:01

Sänka kvaliten lär det säkert bli när du rippar om dem.
Kan inte tänka mig ante QTpro fixar det.

Du behöver inte rippa om för att sänka kvaliten. Bara om Du ska byta kodning, eller försöka höja.

I Inställningar - flik Importera - välj det format och den kvalitet Du vill ha - gå ur - markera alla spår Du vill konvertera - Meny Avancerat - val Konvertera - ta en fika (eller flera).

Konverteringen tar i princip lika lång tid som att rippa om, i vissa lägen t.o.m. längre tid. Har Du tillgång till CD så är det lika enkelt att rippa om, men sitter Du utan så är det ju inget alternativ.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-19 12:21

Jag vill ha lite lägre kvalitet så jag får plats med fler låtar på mobilen. Det är inte till itunes jag ska ha musiken.

• Oregistrerad
  • 2004-11-19 13:48
Ursprungligen av xtimmyx:

Jag vill ha lite lägre kvalitet så jag får plats med fler låtar på mobilen. Det är inte till itunes jag ska ha musiken.

Dra ut en låt från iTunes på skrivbordet - Öppna dena kopia i QTpro och spara som (med önskade inställningar) - ladda upp till fånen...

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-19 14:19
Ursprungligen av Pär:

Dra ut en låt från iTunes på skrivbordet - Öppna dena kopia i QTpro och spara som (med önskade inställningar) - ladda upp till fånen...

Tackar, precis den typen av svar jag sökte

1
Bevaka tråden