Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagringslösning PB/PC

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-11-19 11:55

Tjaba!

Har bestämt mig att skaffa en PB pismo, jag har funderat rätt mycket på hur man kan ska lösa lagringsfrågan, jag har just nu 60gb i min pc och säkert 30 av dom är ljudfiler som jag kommer behöva i mitt musicerande på macen. När jag kollar på pismos så ligger oftast hdn på 10-20gB och då räcker det ju knappast, en extern fw/usb-disk skulle vara perfekt men den snurrar väll på 220v så den stannar ju hemma om man är batteridriven. En stor intern vore kanske bättre och ha en extradisk att haka på och ha som att spara saker man inte behöver så ofta på när man är på vift?

Fråga: kan man använda hårddisken och kanske brännaren i pc´n via nätverk eller usb?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 13:45

Enklast är väl att byta ut den interna mot en större. Finns väl ingen begränsning på HD storlekarna just nu?

eller

Om du har en firewirekontakt på din Pismo så kan du använda en extern HD med 2,5" disk i. Jag har en Sarotech Cutie med en 80GB HD i och den drivs med ström igenom FW-kontakten.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-11-19 14:30

Brukar fwdiskar drivas med ström genom fwkontakten?

Isåfall är det ju jädra smidigt med en porsche eller dyl.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 17:20

Med dom små externa diskarna (2,5") kan man det. Om man har 6-pinnars kontakt vilket mac har men inte alltid en PC. Dom brukar ha 4-pinnars.

1
Bevaka tråden