Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa hårddisken

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

jag går i funderingar på att köpa ny hårddisk till min gamla TiBook. Tänkte höra ifall någon har några speciella rekommendationer. Samsungs hårddiskar är ganska mycket billigare än exempelvis Hitachi's, så vad ska man tro? Är Hitatchi's så mycket bättre att det är värt de extra slantarna?

Är mest inriktad på en 80GB som snurrar 5400 rpm. Men hur mycket mer ström drar en 5400 rpm jämfört med en 4200? Tacksam för alla svar och tips jag kan få!

Mvh / Tomas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 22:49

Hitachi-diskarna har till skillnad från Samsung-diskar 8Mb cache-minne, vilket snabbar upp dem en del. Hur mycket skiljer det i pris?
Om du ska ha 5400rpm eller 4200rpm beror på hur mycket du värdesätter batteritid relativt prestanda. Personligen hade jag valt en 4200rpm:s disk, beroende på att min dator ändå är långsam, och jag föredrar att ha bra batteritid. Någon som har en nyare dator och mestadels använder den med strömadaptern kanske skulle satsat på en 5400rpm-disk.

1
Bevaka tråden