Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AMD gillar apple

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bara jag som tycker det är roligt att man har en powerbook i amds reklam?

Haha! Men det är definitivt inte första gången det händer, Apple-hårdvara brukar dyka upp förvånansvärt ofta i annonser för pc-inriktade företag. Vad jag vill minnas så har powerbooks varit med även i windows-annonser också. Förmodligen har marknadsavdelningen varit för lat för att anlita en fotograf och bara plockat något royaltyfritt, och inte tänkt så noga på vilket märke det var på datorn. Roligast blir det när två olika företag valt samma bild för sina respektive annonser... och dessutom fått in var sin annons i samma tidning! Om jag inte missminner mig alldeles lyckades HP och Gateway med det konststycket ganska nyligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 11:44

Kan bero på att nästan alla (om inte alla!) i reklambranschen använder Mac till 100 procent.

Ursprungligen av Mondo:

Kan bero på att nästan alla (om inte alla!) i reklambranschen använder Mac till 100 procent.

Det är inhouse-folket som kör Windows-baserat. Men det mest på grund av IT-chefen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 12:59
Ursprungligen av Christian Åhs:

Det är inhouse-folket som kör Windows-baserat. Men det mest på grund av IT-chefen.

Okidoki, du har nog bättre koll på det där än jag. De reklamare jag träffar har ju använt Mac sedan de gick omkring med blöjor.

För en tid sedan hade Micrsoft en prismo på sin förstasida!
Eftersom prismon ser ut som morderna peze-laptops märkte nog inte så många det..

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-11-21 15:51
Ursprungligen av Kristofer G:

För en tid sedan hade Micrsoft en prismo på sin förstasida!
Eftersom prismon ser ut som morderna peze-laptops märkte nog inte så många det..

Åhnej! Jag har då inte sett en PC-laptop som har varit lika snygg som Pismon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 15:58
Ursprungligen av Kristofer G:

För en tid sedan hade Micrsoft en prismo på sin förstasida!
Eftersom prismon ser ut som morderna peze-laptops märkte nog inte så många det..

Den heter Pismo efter Pismo Beach, inte Prismo.

Pismo Beach
Mer info
Karta över Kalifornien

Ursprungligen av nillon:

Åhnej! Jag har då inte sett en PC-laptop som har varit lika snygg som Pismon.

Okey da

Ursprungligen av Mondo:

Den heter Pismo efter Pismo Beach, inte Prismo.

Pismo Beach
Mer info
Karta över Kalifornien

Tack för det!
Har alltid läst prismo av någon anledning

Bilden är från Getty,
jag verkar inte kunna direktlänka den, men ni finner den om ni följer länken:

http://creative.gettyimages.com/source/dloadwindow.aspx?imageID=200128581-001&imageBrandID=22

/M

1
Bevaka tråden