Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag utmanar samtliga på 99Mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag utmanar samtliga på 99Mac att kunna få fram värkliga siffror som svart på vitt visar att Apple håller den goda kvalité som man kan förvänta sig av Apple!

Uppgift¨

En sak man oftast glömmer är att företag som Dell, Hp - Compaq, Sony m.m. säljer fler enheter jämfört med Apple .
Det man ska jämföra är antal fel i % till förhållande till antal sålda maskiner i förhållande till den globala produktionen mellan de olika fabrikat.
Jag är nästan till 100 % säkert att Apple har högre fel i % än t.ex. Dell för tillfället.

Om någon vågar på sig en utmaning välkomnar jag den!
Att bevisa med hjälp av fakta som vetenskapligt understöder sanningshalten i siffrorna. Att Apple har mindre skadade enheter i antal enheter och i % inom alla datorer inkl inkl bärbart och alla skärmar! Då ska man kunna se att Apple har mindre enhets fel inom samtliga kategorier.
• Stationära datorer
• Bärbara datorer
• Skärmar

Allt ska kunna läsas i både fysiska enheter och i % samt att man ska ha gjort en korrekt jämförelse mellan antal fel till förhållande till antal sålda enheter både i enheter samt i % Sedan ska man kunna jämföra detta med olika fabrikat.
Med andra ord ska % enheten vissa antal fel i förhållande till antal sålda enheter

här gäller endast Hårdfakta inget annat!

För att en gång för alla kunna lägga ner PC Vs Mac kriget !

MVH
Hunter78

Vågar någon eller några att utmana uppgiften!

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-20 14:54

Skulle det inte vara bra om du började med att presentera siffrorna från de tillverkare du nämner?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2004-11-20 15:00

Lägga ner PC vs Mac kriget skriver du. Handlar inte det här om att försöka hälla mer fotogen på brasan istället?

Ang. fakta så tvivlar jag starkt på att det finns någon tillverkare som släpper ut sådana siffror. Bl.a. därför att de skulle kunna påverka aktiekursen.

M.a.o. lägg ner!

Ursprungligen av Gunnar B:

Lägga ner PC vs Mac kriget skriver du. Handlar inte det här om att försöka hälla mer fotogen på brasan istället?

Ang. fakta så tvivlar jag starkt på att det finns någon tillverkare som släpper ut sådana siffror. Bl.a. därför att de skulle kunna påverka aktiekursen.

M.a.o. lägg ner!

Jasså

Det handlar om att vissa ren fakta här inte ett dator krig!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2004-11-20 15:14

Som jag sa, jag tvivlar på att det finns några fakta att få tag på.

Jag kan väl bidra till statistiken gällande G4 stationära maskiner som i antal är 44 st och några Acer och IBM klasser som är ca. 80 maskiner totalt.

Följande saker finns kan jag delge och som jag vet eftersom jag är en som sköter supporten och underhållet mestadels på mac-klasserna men även på wintel-maskinerna.

Maskinerna i fråga är nu snart 3 år. Både Mac och PC maskinerna.

Följande saker kan jag har gjorts åt maskinerna i fråga hittils:

MAC Vid installation s.k. D.O.A maskiner (Dead on Arrivial): 0
PC Vid installation s.k. D.O.A maskiner (Dead on Arrivial): 3 st Acer

Hårddiskbyten (mac): 0 st
Hårddiskbyten (pc): 26 st (18 acer/8 Ibm)

Grafikkortsbyten (mac) 1 st
Grafikkortsbyten (pc) 4 st

Minnesbyten (mac) 2 st
Minnesbyten (pc) 14 st

Trasiga tangentbord (mac) 0 st
Trasiga tangentbord (pc) 15 st

Trasiga möss (mac) 1 st
Trasiga möss (pc) 33 st (acer 16 st)

Nätaggregat (mac) 0 st
Nätaggregat (pc) 7 st

7. Datorkrig är inte tillåtet. 99mac är skapat av Macanvändare för Macanvändare i en värld som domineras av PC. 99mac är inte rätt plats att argumentera för att byta till PC eller hetsa till diskussioner om respektive datorplattforms förträfflighet. Om du föredrar att diskutera PC hänvisar vi till vår forumkollega SweClockers.

1
Bevaka tråden