Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man köra in Classic efter 10.2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-24 15:16

Hej!

Jag har precis blåst ur min burk totalt för att få allt att rulla ordentligt igen med 10.2.

Har skapat två partitioner och formaterat med HFS+. På den ena körde jag in 10.2 och på den andra tänkte jag lägga in OS9.

Nu min undran: Måste man ha en skiva med OS 9.2 för att kunna installera Classic? Jag upptäckte att jag bara fick med mig en 9.1-skiva från jobbet och den går inte att starta från. (hålla ner c vid uppstart). Däremot när jag formaterade disken (utan 10.2 installerat) kunde jag starta från 9.1-skivan.

Är det just att det är 9.1 på skivan, eller det faktum att det inte går att köra in Classic efter OS X som gör att det inte funkar.

Nån som vet?

ps. jag har en 9.2-skiva på jobbet också, så jag kan testa det senare, men det vore kul att veta hur det ligger till ds.

jag glömde köra in 9.1 före 10.2 när ja installerade sist, så jag provade att slänga in de efter, verkar funka fint änsålänge.. funkade det inte så borde ju inte classic starta alla så de e nog lungt..

Det funkar alldeles utmärkt! La in min classic efter Jaguar o kör nu os 9.2 på lilla ipoden.

Jag arbetar i Quark så jag behöver kunna köra Classic parallellt med OSX. Går det med 10.2? Har hört olika bud...
tacksam för svar.

1
Bevaka tråden